دنیای اقتصاد: معاون میراث فرهنگی استان اصفهان عنوان کرد: طبقه سوم ارگ جهان‌نما به اتحادیه صنایع دستی اختصاص می‌یابد.

محمدحسین دهقان، در جمع خبرنگاران گفت: شهرداری اصفهان به عنوان یکی از حامیان میراث فرهنگی، در نخستین اقدام خود جهت همکاری با این سازمان طبقه سوم ساختمان ارگ جهان نما را به اتحادیه صنایع دستی استان اختصاص داده است. وی ادامه داد: قطعا سازمان میراث فرهنگی به تنهایی و بدون همکاری و مساعدت سایر سازمان‌ها و ارگان‌های استانی و شهری قادر به تحقق اهداف خود نخواهد بود.

وی ورود کالاهای غیرایرانی در حوزه صنایع دستی به بازارهای ایران را معضلی جدی خواند و تصریح کرد: در این مورد و جهت روشن سازی اذهان عمومی برای پیشگیری از خرید و فروش این کالاها وظیفه سنگینی بر عهده اصحاب رسانه جهت فرهنگسازی وجود دارد.

وی ورود دولت و دستگاه‌های ذیربط به حوزه خرید و فروش صنایع دستی را دو عامل رفع مشکل تمایل فروشندگان به سمت فروش صنایع دستی وارداتی دانست و گفت: این دو عامل مهم باعث شدند تا امروز دیگر چنین وضعیتی در بازار صنایع دستی وجود نداشته باشد.

معاون میراث فرهنگی اصفهان ضمن تاکید بر نقش آگاهی مردم در این زمینه خاطرنشان کرد: خوشبختانه همه مردم و به‌ویژه فروشندگان به این باور رسید‌ه اند که باید از این هنر، هویت، فرهنگ و تمدن کهن ایران اسلامی دفاع کرد و باید با فرهنگ‌سازی مطلوب به جنگ سودجویان رفت. وی همچنین از تاکید استاندار اصفهان نسبت به تلاش برای بهبود وضعیت میدان نقش جهان خبر داد و عنوان کرد: میدان نقش جهان یکی از مهم‌ترین و کم‌نظیرترین مکان ها جهت عرضه محصولات صنایع دستی در اصفهان است که یکی از تاکیدات مهم استاندار نیز ساماندهی فروش در میدان نقش جهان است.

دهقان در ادامه از همدردی هنرمندان اصفهان با آسیب دیدگان فاجعه منا در مراسم 11 مهرماه خبر داد و اظهار داشت: در این مراسم دو اثر ارزشمند هنری توسط هنرمندان قلم زنی اصفهان به منظور همدردی با خانواده‌های محترم حجاج متوفی رونمایی شد . وی همچنین افزود: جهت معرفی آثار صنایع دستی اصفهان که دارای برند هستند در شهرهای دیگر نیز ویژه برنامه‌ها و بازارچه‌هایی را برای معرفی محصولات خواهیم داشت که نخستین برنامه در کاخ سعد آباد تهران و یکی از فرهنگسراهای شهرداری تهران برگزار خواهد شد.

وی در پایان عنوان کرد: جهت معرفی این آثار به گردشگران خارجی نیز به فروشگاه های دارای برند های اصلی اعتبار نامه‌هایی خواهیم داد و بروشورهایی که به همین منظور تهیه می شود در اختیار گردشگران خارجی خواهیم گذاشت .