735 معدن فعال در خراسان رضوی وجود دارد
تسنیم- معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: هم اکنون 735 معدن در خراسان رضوی به فعالیت و استخراج ماده معدنی مشغول هستند که میزان استخراج اکثر آن‌ها زیر حد ظرفیتشان است.
مهدی اعتمادی در نشست مجمع نمایندگان خراسان رضوی که در سالن اجتماعات دیوان محاسبات خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: هم‌اکنون ۷۳۵ معدن فعال و ۱۳۰ معدن غیرفعال در خراسان رضوی وجود دارد و همچنین ۵ معدن وجود دارد که یک سال فرصت برای تجهیز دارند. وی تصریح کرد: ۶۰۰ معدن خراسان رضوی زیرظرفیت اسمی فعالیت دارند و از ابتدای سال ۳۰۰ بازدید برای تحقق حقوق دولتی انجام گرفته و در ۶ ماهه نخست سال جاری ۲۲ میلیارد تومان حقوق دولتی پرداخت شده است. معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به تعداد معادن موجود در شهرستان‌ها، خاطرنشان کرد: ۱۲۹ معدن سنگ قیمتی، ۳۲ معدن کرومیت، ۱۰ معدن مس، ۸۴ معدن گچ، ۳ معدن طلا، ۱۹ معدن منگنز و ۱۴ معدن سیلیس در خراسان رضوی وجود دارد و این استان رتبه نخست را در زمینه پاسخگویی به شکایات داشته است.

اعتمادی با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۳ حدود ۲۰ درصد از محدوده‌های معدنی ابطال شده و ۷ هزار کیلومتر به مساحت آزادشده استان اضافه شده است، تصریح کرد: این میزان شامل ۴۰۰ معدن می‌شود.
در ادامه این جلسه معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه 26 اتاق صنفی در استان وجود دارد، گفت: 527 اتحادیه صنفی در خراسان رضوی هم‌اکنون فعال هستند. وی تصریح کرد: 909 صندوق‌های مکانیزه و 707 صندوق اصناف کشور در خراسان رضوی واقع شده‌اند و برای نصب صندوق‌های مکانیزه در تمام اصناف این استان مقدماتی فراهم شده است.

علی غفوری‌مقدم با بیان اینکه به ازای هر 30 نفر هم‌اکنون در خراسان رضوی یک واحد صنفی وجود دارد، خاطرنشان کرد: این موضوع با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد و باید به این موضوع توجه زیادی شود. وی افزود: هم‌اکنون 44 پروانه برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای در خراسان صادر شده که افزایش تعداد آن‌ها در دستور کار است، همچنین گسترش تجارت الکترونیک یکی از اقدامات در دست اجرای سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی است.