پرچم سفید!

گروه ورزش: اوج گرفتن درگیری‌ها بین دبیر کل فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی طی این چند روز همه رسانه‌ها را تحت تاثیر قرار داده است. اسدی و کی‌روش آنقدر علیه هم حرف زدند و بیانیه صادر کردند که نیاز به ورود مقامات بالادستی به این غائله احساس شد. دوشنبه‌شب عادل فردوسی‌پور در برنامه نود از وزیر ورزش خواست وارد موضوع شود و ترتیبی بدهد که تیم ملی با آرامش کارش را دنبال کند؛ جریانی که گویا کمی پیش از این تقاضا، رسما استارت خورده بود. غروب دوشنبه محمود گودرزی از علی کفاشیان خواست نزد او برود. به نظر می‌رسد در جلسه طرفین، مسائلی مطرح شده که می‌تواند بحران فعلی را رفع کند.

دعوت به آرامش

از قرار معلوم وزیر ورزش در ملاقاتش با کفاشیان از او خواسته به میدان بیاید و جلوی این مصاحبه‌ها را بگیرد. خبرگزاری فارس در تشریح جزئیات این نشست می‌نویسد: پس از جنگ و جدال‌های روزهای اخیر بین کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی و علیرضا اسدی، دبیرکل فدراسیون، سرانجام وزیر ورزش وارد عمل شد و علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال را به وزارت ورزش احضار کرد. در این جلسه که با حضور محمود گودرزی، وزیر ورزش و معاونان وی با کفاشیان برگزار شد، وزیر ورزش توصیه‌های جدی به کفاشیان درباره فضای ایجاد شده کرد. گودرزی در این باره ضمن برشمردن مشکلات فضای کنونی برای فوتبال کشور و تیم ملی، به نفر اول فوتبال ایران اعلام کرد که همیشه وزارت ورزش تاکید به آرامش داشته است و بر همین اساس در آستانه دیدار بعدی تیم ملی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه باید هرچه سریع‌تر جو موجود از بین برود. وزیر ورزش به کفاشیان یادآور شد که فضا نباید به گونه‌ای باشد که به تیم ملی آسیب برسد. همه باید کمک کنند تا تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات پیش‌رو نتیجه خوبی بگیرد تا دل مردم شاد شود. ضمن اینکه اگر کسی غیر از این عمل کند رفتارش برخلاف مصالح و منافع ملی بوده و باید با وی برخورد شود. گودرزی همچنین به کفاشیان دستور جدی داد تا خودش شخصا وارد عمل شده و به میدان بیاید و جلوی مصاحبه‌‌های جنجالی پیرامون تیم ملی و فوتبال ملی را بگیرد.

دستور گرفتم

علی کفاشیان هم بعد از این جلسه تایید می‌کند وزیر ورزش از او خواسته به آرام‌تر شدن فضا کمک کند: «وزیر ورزش و جوانان در جلسه دوشنبه شب تذکر جدی به من داد تا موضوع اختلافات اسدی و کی‌روش بیش از این ادامه‌دار نشود. گودرزی در این جلسه تاکید کرد که این مشکلات خاتمه پیدا کند و تذکر جدی در این خصوص به من داد که هر دو طرف دیگر پیگیر چنین مسائل و حواشی نباشند. همچنین در این جلسه گزارشی از کارهایی که انجام شده را به وزیر ورزش ارائه دادم. وزیر ورزش و جوانان نیز سوالاتی داشتند که من پاسخگوی آنها بودم.» رئیس فدراسیون فوتبال پیرامون ارتباط احتمالی این اتفاقات با انتخابات فدراسیون که قرار است اسفندماه برگزار شود، به خبرگزاری تسنیم می‌گوید: «وجود چنین مسائلی برای انتخابات به ضرر فرد می‌شود نه به سودش و فکر نمی‌کنم این‌گونه باشد. امیدوارم شرایط آرام شود و با توجه به تاکید وزیر ورزش آرامش بار دیگر باز خواهد گشت. هفته آینده جلسه هیات‌رئیسه برگزار می‌شود تا در این خصوص به جمع بندی برسیم.»

ماجرای اصطکاک بین دبیر کل فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی، پای حراست وزارت ورزش را هم به میان کشیده است. حسنی‌خو که نوروز امسال تلاش زیادی برای تلطیف فضا بین کی‌روش و وزارت ورزش ایفا کرد و نقش مهمی در ماندگاری مربی پرتغالی روی نیمکت تیم ملی کشورمان داشت، در مورد اتفاقات اخیر به «ایرنا» می‌گوید: «تیم ملی فوتبال در حال حاضر با توجه به مسابقات پیش رو، بیش از هر چیزی نیاز به آرامش دارد. هر مساله‌ای که در شرایط فعلی آرامش تیم ملی را مخدوش کند، ناپسند بوده و مورد تایید نیست. با توجه به اختلافات این دونفر صحبت‌هایی در این زمینه صورت گرفته است و ان‌شاءالله مشکل حل می‌شود. از دو طرف می‌خواهیم آرامش خودشان را حفظ کنند. کسانی که می‌خواهند حد و مرزشان رعایت شود، باید حریم دیگران را هم رعایت کنند.»