علیرضا حقیقی پس از پشت سر گذاشتن اردوی پیش‌فصل با تیم روبین‌کازان روسیه حالا می‌گوید که از نظر بدنی بهترین شرایط را دارد. این دروازه‌بان که در اولین بازی فصل روبین‌کازان روی نیمکت نشسته بود اکنون به دنبال این است تا برای فصل آینده راهی تیم دیگری شود. گلر شماره یک تیم ملی در این مورد به خبرگزاری تسنیم می‌گوید: «دروازه‌بان اول روبین‌کازان سرگئی رژی‌کوف است. او دروازه‌بان دوم تیم ملی فوتبال روسیه و کاپیتان تیم ماست. این بازیکن با ۳۴ سال سن و اوج پختگی رهبر روبین‌کازان هم هست. با این شرایط خودم خوب می‌دانم که شرایط برای بازی کردن من مهیا نیست. البته باشگاه هم به دنبال آن است که با فروش من درآمدزایی کند، چون امسال، سال آخر قراردادم با باشگاه روبین‌کازان محسوب می‌شود، به راحتی حاضر به جدایی‌ام نیستند.

متاسفانه یا خوشبختانه روبین‌کازان برای جدایی من سختگیری زیادی می‌کند و تا الان هم به چند پیشنهادی که داشتم، به دلیل عدم توافق مالی جواب منفی داده‌اند. مطمئنا این فصل هدفم حضور در تیم‌هایی مانند پنافیل نیست که اگر این‌گونه بود تا الان تیم فصل آینده‌ام را انتخاب کرده بودم. به دنبال تیمی هستم که بتوانم بازی کنم و شرایط خوبی داشته باشم.

حتی شاید به تیمی رفتم که شرایط بسیار بهتری نسبت به روبین‌کازان داشته باشد.» حقیقی در ادامه به این سوال که آیا برای انتخاب تیم آینده‌اش با کی‌روش هم مشورت می‌کند یا نه، این‌طور جواب می‌دهد: «ما جرات نداریم رودررو با کی‌روش سلام‌علیک کنیم چه برسد به اینکه مشورت بگیرم! ما کاری نکردیم گفتند حقیقی را کی‌روش به پنافیل برده است و سرمربی تیم ملی برای او تیم انتخاب می‌کند، وای به حال روزی که بخواهم از کی‌روش مشورت هم بگیرم. با این حال خودم می‌دانم سرمربی تیم ملی چه صلاحی برای من می‌خواهد و این‌طور راحت‌ترم که تیم فصل بعدم را خودم انتخاب کنم.» او اخیرا در فرودگاه استانبول دقایقی را با لوییس فیگو هم‌صحبت بوده است. حقیقی در مورد محتوای مکالمه‌اش با ستاره سابق بارسا و رئال می‌گوید: «یک ربع بیشتر با هم نبودیم.

در فرودگاه یک قهوه با هم خوردیم. فیگو در شهر پورتو زندگی می‌کند و در پرتغال زیاد یکدیگر را دیده بودیم. او چند بازی من را هم در پنافیل دیده بود و با هم آشنا بودیم. ما صحبت‌های کلی انجام دادیم. من از وضعیتم گفتم، فیگو هم درباره فوتبال ایران صحبت کرد. کمی هم درباره کی‌روش صحبت کردیم. فیگو از او تعریف کرد و گفت خوش‌شانس هستیم که این مربی را در اختیار داریم. بیشتر از این صحبتی نکردیم.»