نکونام: باید جنگنده باشیم

درکنفرانس خبری پیش از بازی تیم ملی ایران جواد نکونام به عنوان کاپیتان تیم ملی کی‌روش را همراهی کرد. اودر پاسخ به این سوال که چه انتظاری از هواداران ایران دارد، از حمایت آنها گفت و اینکه حضور پرتعداد هواداران تیم ملی در استرالیا آنها را حسابی تحت تاثیر قرار داده است: «وقتی به اینجا آمدیم متوجه شدیم که ایرانی‌های زیادی از ما حمایت می‌کنند. خیلی‌ها در فرودگاه ۶ ساعت خوابیده بودند تا ما برسیم. این استقبال برای ما خوشحال کننده بود. مطمئن هستم همه یکپارچه تیم را تشویق می‌کنند، این مساله وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند. سعی می‌کنیم با بازی خوب خود آنها را خوشحال کنیم.» وی در پاسخ به این سوال که تجربه ایران می‌تواند کمک حال باشد یا خیر، گفت: «تجربه می‌تواند کمک کند اما در هر بازی تیمی که بهتر باشد می‌تواند بازی را برنده شود. باید جنگنده باشیم و با قدرت و تمرکز کامل وارد زمین شویم. فکر می‌کنم تیم ملی قدرت و تمرکز لازم را دارد که به خوبی بازی کند و به خواسته خود برسد.»

محمد حسین کاپیتان تیم ملی بحرین هم در نشست مطبوعاتی پیش از دیدار تیم‌های ایران و بحرین ازتفاوت میان دو تیم گفت: «تفاوت زیادی بین ایران و بحرین است. بازیکنان زیادی ازایران در اروپا بازی کرده‌اند.» به گفته کاپیتان بحرین، بازیکنان این تیم از چند برد در بازی‌های تدارکاتی روحیه گرفته‌اند: «بازیکنان جوان زیادی داریم اما در بازی‌های دوستانه‌ای که برگزار کردیم این نفرات اعتماد به نفس خوبی پیدا کرده‌اند.» مرجان عید سرمربی بحرین هم در مورد اینکه بین ایران و بحرین همیشه تنش وجود داشته و اینکه بهترین تیم گروه به نظرش چه تیمی است، گفت: «همه تیم‌ها مثل هم هستند و توانسته‌اند به جام ملت‌ها راه یابند.

بین ایران و بحرین یک جوری دربی منطقه وجود دارد. ما می‌خواهیم این شرایط را ادامه دهیم و این برای هواداران فوتبال خبر خوبی است.» آیا با پیروزی‌هایی که بحرین مقابل عربستان و اردن به دست آورده‌ می‌توان آنها را مدعی قهرمانی دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس او در کنفرانسش نسبت به این سوال اینچنین موضع گرفت: «با پیروزی مقابل عربستان و اردن نمی‌توان گفت که مدعی قهرمانی هستیم زیرا آن ۲ بازی دوستانه بوده است. هر مربی آرزو دارد قهرمان جام ملت‌ها شود و ما هم از این موضوع مستثنی نیستیم اما باید واقع‌بین باشیم. تلاش می‌کنیم و کار خود را انجام خواهیم داد. »