گروه ورزش: ابهامات درخصوص نحوه واگذاری دو باشگاه مطرح پایتخت همچنان ادامه دارد. درپرسپولیس پیشکسوتان باشگاه به رهبری علی پروین تمام قد ایستاده‌اند که از مجموع کل سهام چیزی را به نام خود بزنند و در این راه با افراد با نفوذ هم دیدار می‌کنند. درمورد تقسیم مابقی هم البته ابهام و تردید کم نیست. امیررضا خادم که مدت‌ها است به مرد تصمیم‌ساز این دو باشگاه در وزارت ورزش تبدیل شده است در پاسخ به این سوال که آیا این خبر درست است که ۲۱ درصد از سهام باشگاه پرسپولیس در اختیار پیشکسوتان، ۳۰ درصد برای وزارت ورزش و ۴۹ درصد در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد، توپ را به زمین مجلس انداخت: « به عنوان ارگان اجرایی موظف به انجام مصوبات هستیم اما چارچوب آن مشخص نشده است. در این خصوص هم علی پروین نشستی با محمود گودرزی داشت که وزیر ورزش و جوانان پیشنهاد داد مجموعه‌ای شکل گیرد که در زمان واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس طبق شرایطی ویژه بخشی از سهام توسط خریدار به پیشکسوتان داده شود.» آنها کل سهام را وارد مزایده می‌کنند اما همزمان بخشی از آن را هم بدون دریافت پول دراختیار موسفیدهای باشگاه قرار می‌دهند، اتفاقی که مشخص نیست با چه واکنشی از سوی سهامدارانی که بابت آن پول پرداخت می‌کنند مواجه خواهد شد. خادم به رادیو ورزش می‌گوید: «برای مزایده کل سهام در نظر گرفته شده که در نشست با نمایندگان وزارت دادگستری، وزارت اقتصاد، وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی به این جمع‌بندی رسیدیم که پس از تایید شورای واگذاری، بخشی از سهام بدون اخذ مبلغ در اختیار پیشکسوتان قرار داده شود.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت ورزش قصد ندارد سهامی از این دو باشگاه را در زمان واگذاری به خود اختصاص دهد، گفت: « نه اصلا؛ وزارت ورزش یا باید باشد یا نباشد زیرا یک بام و دو هوا مشکلات دوباره‌ای را ایجاد می‌کند. هر چند واگذاری به این نحو ممکن است در آینده اما و اگرهایی به وجود آورد.»

خادم با اشاره به اینکه بخش حسابرسی پرسپولیس به پایان رسیده است، تاکید کرد: «از نظر خصوصی‌سازی، پرسپولیس شرایط واگذاری را دارد و به زودی این مساله علنی خواهد شد.»

وی در پاسخ به این پرسش که وضعیت استقلال برای واگذاری چگونه است، ازوجود مشکل مالیاتی در این باشگاه خبر داد و البته غیبت افشارزاده مدیرعامل باشگاه که به سفر رفته است: «قرار است نشستی با اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال در این خصوص داشته باشیم هر چند افشارزاده غایب است تا ابهامات باقی‌مانده حل شود.باشگاه استقلال یک مشکل مالیاتی دارد که نامه‌نگاری‌های لازم در این خصوص صورت گرفته است.»