روزگار دشوار قلعه‌نویی!

گروه ورزش- در شرایط بحرانی استقلال، شاید امیر قلعه‌نویی فقط همین را کم داشت که با منصور پورحیدری هم دچار اختلاف‌نظر شود. حقیقت آن است که این اواخر رابطه بین سرمربی استقلال با این عضو شناخته شده هیات‌مدیره چندان مطلوب نبوده است.

داستان مهدی رحمتی

به نظر می‌رسد اصطکاک‌ها بین این دو نفر به‌ویژه از زمانی اوج گرفت که پورحیدری از ضرورت حفظ مهدی رحمتی در ابتدای فصل سخن گفت؛‌ آنچه هرگز به مذاق امیر خوش نیامد. سرمربی استقلال در واکنش به این اظهارات مدعی شد پورحیدری مشاوره‌هایش را باید اول فصل می‌داده، نه حالا! در این میان حتی پافشاری پورحیدری به حفظ صادقی هم عکس‌العمل امیر را در پی داشت و باعث شد او از عضو هیات‌مدیره استقلال بپرسد چرا سه سال پیش که امیرحسین جوان‌تر بود او اجازه داد صادقی جدا شود و به تراکتورسازی برود؟ مجموعه این مسائل باعث شده رابطه این دو استقلالی قدیمی در عجیب‌ترین شکل ممکن قرار بگیرد.

پورحیدری دو روز پیش از طریق یکی از روزنامه‌های ورزشی از قلعه‌نویی خواسته بود ابتدا چند دقیقه به گذشته‌ها فکر کند و سپس اظهارنظر کند. او بعدتر گفت برای حفظ آرامش امیر کمی از این مربی فاصله خواهد گرفت. سرمربی اسبق آبی‌ها همچنین دیروز در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم گفت: «اختلافی با امیر قلعه‌نویی ندارم و به او احترام می‌گذارم. او در فوتبال زحمت زیادی کشیده اما برخی مواقع حرف‌های بدون منطقی مطرح می‌شود که مجبور هستم پاسخ بدهم. اختلاف سلیقه در همه جا وجود دارد. با قلعه‌نویی قهر نیستم که بخواهم آشتی کنم. ما روزهای بد و خوب زیادی کنار هم گذرانده‌ایم و به هم احترام می‌گذاریم.»

وزن سنگین منتقدان

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات قلعه‌نویی در حال حاضر این است که وزن منتقدانش روز به روز سنگین‌تر می‌شود. اگر او تا دیروز فقط با فرهاد مجیدی زاویه داشت و این مساله باعث انشقاق بین هواداران استقلال می‌شد، حالا اختلاف با منصور پورحیدری هم به گرفتاری‌های او افزوده شده است. واقعیت این است که پورحیدری با رزومه‌ای سرشار از موفقیت و نیز وفاداری به استقلال، بین طرفداران این تیم از محبوبیت و مقبولیت زیادی برخوردار است و چالش امیر با او می‌تواند تردیدها را در مورد ادامه حمایت از قلعه‌نویی افزایش بدهد. حالا اسم منصورخان هم به لیست کسانی که کم‌وبیش با امیر مساله داشته‌اند افزوده می‌شود؛ سیاهه‌ای طولانی که شامل اسامی افرادی مثل فرهاد مجیدی، امیرحسین صادقی،‌ محمد قاضی، مهدی رحمتی، جواد نکونام، سیاوش اکبرپور و تا حدودی هم آندرانیک تیموریان می‌شود. مجموعه این مسائل، کار را برای قلعه‌نویی دشوارتر از قبل می‌کند، به‌ویژه که از مدت‌ها قبل خیلی‌ها بر این باور بوده‌اند که امیر فصل آخر مربیگری‌اش در استقلال را می‌گذراند و در پایان فصل احتمالا باید این نیمکت را به یکی مثل علیرضا منصوریان واگذار کند. حالا باید صبر کرد و دید آیا قلعه‌نویی در چنین فصلی با این حجم کم‌نظیر از مشغله‌های جانبی می‌تواند به وعده‌اش عمل کند و تیم را به مقام قهرمانی برساند یا نه؟ او سال گذشته مدعی شده بود رها کردن استقلال در شرایطی که به مقام پنجمی دست یافته، منصفانه نیست، بنابراین می‌ماند و با قهرمانی خداحافظی می‌کند.