ایران میزبان مسابقات رالی پاریس - دبی شد
ایران میزبان یک مرحله از مسابقات رالی پاریس - دبی شد. به گزارش خبرگزاری فارس، در جلسه هم‌اندیشی فدراسیون اتومبیلرانی با شرکت‌های خودروسازی، رامین وطن‌دوست از میزبانی ایران در یک مرحله از مسابقات رالی پاریس تا دبی خبر داد.در این رالی بیش از 60 خودرو از کشورهای مختلف جهان در ایران حضور خواهند داشت.
قرار است این رالی ۹ اردیبهشت ‌ماه سال ۹۳ وارد ایران شود و از شهرهای تبریز، تهران، اصفهان، شیراز و بندرعباس عبور کند و در نهایت وارد دبی شود.این رالی در چهار کلاس خودرو کلاسیک، نیمه‌کلاسیک، اسپورت و سوپر اسپورت برگزار خواهد شد.قرار است از ایران ۲۰ اتومبیل در این رالی شرکت کند. درهمین رابطه سرپرست کمیته اتومبیلرانی گفت: ایران با ۲۰ اتومبیل در کلاس‌های مختلف رالی پاریس - دبی حاضر خواهد شد و مدیریت برگزاری این رالی در کشور ترکیه هم به ما واگذار شده است. وی افزود: این رقابت و حضور در این رالی بهترین فرصت برای ایران خواهد بود تا خودروسازان کشورمان محصولات خود را به نمایش بگذارند. تصمیم فدراسیون این بوده که محصولات خودروسازان داخلی بیشتر دیده شود و این رالی ۱۵ روزه بهترین فرصت برای این کار است. وطن‌دوست از برگزاری نمایشگاه‌های خودروهای کلاسیک در مسیرها و شهرهای ایران خبر داد و گفت: قرار است نمایشگاه‌های خودرو در شهرهای تبریز، تهران در برج میلاد، اصفهان، شیراز و بندرعباس در کنار این رالی برگزار شود. سرپرست کمیته اتومبیلرانی فدراسیون با تشریح مسیر ۷ هزار کیلومتری این رالی عنوان کرد: رانندگان در این رالی مسیری در حدود ۷ هزار کیلومتر را طی خواهند کرد و با عبور از ۳۰۰ شهر در مدت ۱۵ روز پیام‌آور صلح و دوستی در سراسر مسیر این رالی خواهند بود. وی یادآور شد: قرار بود این رالی در ابتدا از کشور عراق عبور کند، اما با توجه به تعاملات و نامه‌نگاری‌های فدراسیون، یک مرحله از این رالی به ایران داده شد. از طرفی ایران مسوولیت برگزاری این رقابت در کشور ترکیه را هم بر عهده گرفته است و مدیریت برگزاری این رالی بین‌المللی در این کشور بر عهده فدراسیون اتومبیلرانی خواهد بود. وطن دوست خاطرنشان کرد: رانندگان این رالی پنج روز در ایران خواهند بود و هر روز از یک شهر میزبان این رقابت عبور خواهند کرد.
همچنین سید نصرالله سجادی معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان نیز در این خصوص گفت: میزبانی ایران در رالی پاریس-دبی فرصتی عالی است و می‌توان با توجه به صعود تیم ملی فوتبال به جام‌جهانی از نماد یوزپلنگ ایرانی هم در این رقابت بهره برد.
معاون وزیر ورزش و جوانان افزود: خوشبختانه انتخاب شهرهای محل عبور این رالی با هوشمندی انجام شده و همه آنها تاریخی هستند و این می‌تواند تبلیغ خوبی هم برای کشورمان باشد. وجود نمایشگاه‌های خودرو در طول مسیر رقابت هم می‌تواند مفید باشد و می‌توانیم از پتانسیل شرکت‌های خودروسازی داخلی در مکان‌های تاریخی که ثبت یونسکو هستند هم به خوبی بهره ببریم.