پایان سلطه روس‌ها
اعضای تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران پس از کسب عنوان قهرمانی چهل و چهارمین دوره رقابت‌های جهانی مجارستان دیروزبه تهران بازگشتند.
در مراسم استقبال از آزادکاران کشورمان علی‌آبادی رییس کمیته ملی المپیک، حسینی نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی، کیومرث هاشمی مدیرکل حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان، حسن رنگرز نایب رییس و محمدرضا توپچی دبیر فدراسیون کشتی و جمعی از مسوولان ورزشی و هیات‌های کشتی مازندران و تهران حضور
داشتند.
همچنین خانواده‌های قهرمانان کشتی کشور و کشتی دوستان جویبار با حضور در فرودگاه امام خمینی(ره) به تشویق ملی‌پوشان کشورمان پرداختند. تیم کشتی آزاد ایران با کسب دو مدال طلا، یک نقره، دو برنز و ۴۶ امتیاز به مقام قهرمانی رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان دست یافت.
برای ایران حسن رحیمی (۵۵ کیلوگرم) و رضا یزدانی (۹۶ کیلوگرم) مدال طلا گرفتند، عزت‌الله اکبری (۷۴ کیلوگرم) به مدال نقره رسید، مسعود اسماعیل‌پور (۶۰ کیلوگرم) و احسان لشگری (۸۴ کیلوگرم) به مدال برنز دست یافتند، کمیل قاسمی (۱۲۰ کیلوگرم) دهم شد و مهدی تقوی (۶۶ کیلوگرم) به مقام بیست‌و‌یکم قناعت کرد.
به این ترتیب تیم ایران با ۴۶ امتیاز قهرمان شد، روسیه با ۴۴ امتیاز به نایب‌قهرمانی رسید و گرجستان با ۲۹ امتیاز بر سکوی سوم ایستاد. اما در دیدارهای انفرادی کشتی‌گیران ایران صاحب ۲۷ برد و تنها ۵ باخت شدند.با این قهرمانی تیم ایران پس از رقابت‌های جهانی ۲۰۰۲ تهران عنوان نخست را برای پنجمین بار پس از یازده سال به دست آورد.
اما سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران می‌گوید: نباید به قهرمانی در رقابت‌های جهانی دلخوش باشیم، بلکه باید برای تداوم آن تلاش کنیم.
به گزارش «ایسنا» رسول خادم در هنگام ورود تیم ملی کشتی به ایران اظهار کرد: این قهرمانی نباید ما را مغرور کند. از همین امروز باید برای استمرار این قهرمانی برنامه‌ریزی و کار کنیم. مطمئنا در صورت حمایت‌های لازم پتانسیل کسب مجدد این عناوین برای کشتی ایران وجود دارد.
سرمربی تیم کشتی ایران با ابراز رضایت از عملکرد شاگردانش در رقابت‌های کشتی جهان در مجارستان، خاطر نشان کرد: در کل به آنچه انتظارش را داشتیم رسیدیم. همه کشتی‌گیران ما برای کسب نتایج درخشان تلاش خود را کردند. البته نباید فراموش کرد که در وزن ۷۴ کیلوگرم بیش از حد انتظار ظاهر
شدیم.
او افزود: قهرمانی تیم ایران به سلطه روس‌ها خاتمه داد. امیدوارم حمایت‌های خوبی از این ملی پوشان صورت پذیرد تا شاهد تکرار این افتخارآفرینی‌ها باشیم.
او در پاسخ به سوالی درباره تصدی پست ریاست فدراسیون کشتی و تداوم حضورش به عنوان سرمربی تیم کشتی آزاد گفت: تصمیم ندارم برای ریاست نامزد شوم. برای سرمربیگری نیز چنانچه مسوولان بخواهند حضور خواهم داشت.