فقط سایپا، به پرسپولیس فکر نمی‌کنم

علی دایی اسطوره فوتبال ایران باور دارد تیم‌ملی برای قهرمانی در رقابت‌های جام ملت‌ها به اندازه کافی تجربه دارد.

دایی که به تازگی کفش‌هایش را آویزان کرده مورد توجه رسانه‌های آسیا و استرالیاست.

مجله Four four two استرالیا در گزارش ویژه‌ای درباره سرمربی کنونی سایپا نوشت: دایی یکی از اعضای تیمی بود که ناباورانه نتوانست در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۰۶ بالاتر از آنگولا قرار بگیرد. اما، دایی که مرد سال فوتبال آسیا شده، بیش از صد بار برای تیم‌ملی به میدان رفته و رکورد ۱۰۹ گل ملی را در دوران بی‌نظیر حرفه‌اش دارد، او فکر می‌کند ایرانی‌ها از رقابت‌های جام‌جهانی در تابستان گذشته درس‌های زیادی آموخته‌اند. او که یکشنبه، همراه تیم منتخب فیفا در جام «اتحاد سیاسی هنگ‌کنگ» شرکت کرده بود در رابطه با جام ملت‌های ۲۰۰۷ آسیا گفت: کار دشواری خواهد بود، اما، فکر می‌کنم تیم خوبی داریم. قهرمانی سخت است چرا که ژاپن، عربستان و کره برای رسیدن به آن مبارزه می‌کنند. کار ما سخت خواهد بود. تیم‌ملی تغییر نکرده، تنها چند بازیکن جوان به آن افزوده شده اما، آنها بسیار با تجربه هستند و این به سودشان خواهد بود، چرا که می‌دانند چه می‌کنند. نه یا ده بازیکن در ترکیب اصلی همان بازیکنان سال گذشته هستند و تغییری نکرده‌اند.

دایی پس از رقابت‌های آلمان از بازی‌های ملی خداحافظی کرد. اما به بازی کردن در سایپا که به تازگی قهرمان لیگ حرفه‌ای ایران شده ادامه داد. او فصل موفقیت‌آمیزی را پشت سر گذاشت و به عنوان مربی - بازیکن توانست با پیروزی در آخرین روز سایپا را به قهرمانی برساند. او ادامه داد: برای من بسیار عالی بود که در نخستین فصل به عنوان مربی قهرمان شوم. بسیار عالی بود چرا که شروع کارم بود. برای این تیم فکرها و برنامه‌های بزرگی در سر دارم و می‌خواهم آنها را عملی کنم.

کامیابی زود‌هنگام دایی، او را در موقعیت بهتری قرار داد، حتی این روزها نامش برای هدایت پرسپولیس که زمانی برای آن بازی می‌کرد و تیم‌ملی هم شنیده می‌شود. اما علی دایی تنها به سایپا و رهبری این تیم در رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا می‌اندیشد: «‌می‌خواهیم در این رقابت‌ها خوب بازی کنیم.» او که به همراه بایرن مونیخ به دیدار پایانی لیگ قهرمانان اروپای ۱۹۹۹ رسیده و خودش با پیراهن صباباتری در لیگ قهرمانان آسیای ۲۰۰۵ بازی کرده، ادامه داد:« هنوز میان فوتبال باشگاهی در آسیا و اروپا شکاف بزرگی وجود دارد. اما، این فاصله نزدیک‌تر شده و فکر می‌کنم امسال بهتر از سال گذشته است. امیدوارم این روند در آسیا ادامه داشته باشد.»

با وجود کامیابی‌ها و پیشنهادی چشمگیر اخیر، دایی به سایپا وفادار است:« با باشگاهی مذاکره نکرده‌ام، به پرسپولیس هم فکر نمی‌کنم. با سایپا قرارداد دارم، می‌خواهم در این تیم بمانم. درباره تیم‌ملی هم باید بگویم در‌حال‌حاضر امکان رخ دادن چنین حالتی وجود ندارد اما، در آینده هر اتفاقی ممکن است صورت بگیرد. نکات بسیاری آموخته‌ام که می‌تواند به من به عنوان مربی کمک کند. می‌توانم از تجربیاتم برای پیشرفت فوتبال ایران استفاده کنم.»