پس از درخشش مهدی مهدوی‌کیا در هفته بیست و یکم رقابت‌های بوندس‌لیگا، تعریف و مجید رسانه‌های آلمان از این بازیکن ایرانی همچنان ادامه دارد. روزنامه آبندبلات در مطلبی با عنوان «چگونه مهدوی‌کیا همان مهدی قدیمی نشان داد» به تعریف از بازی این بازیکن در دیدار عصر شنبه با بوروسیا دورتموند پرداخت. در این گزارش آمده است: سرمربی می‌خواست همان مهدی قدیمی را ببیند. هواداران هامبورگ هم اگرچه از همان دوران نخست این موضوع را خواستار بودند اما، آنها باید تا آمدن هوب استیونس منتظر می‌ماندند تا مهدی مهدوی‌کیا دوباره در فولکس پارک به پرواز درآید، همانند روزهای درخشانش. این بازیکن بیست و نه ساله ایرانی یک پنالتی‌ برای HSV تدارک دید، زننده گل سوم تیمش بود و با دوهای انفجاری‌اش فشار زیادی را در کناره‌ها تدارک دید.

استیونس درباره او گفت: ما هر گاه برابر HSV بازی داشتیم، باید بازیکنانم را از مهدی می‌ترساندم. من اکنون می‌خواستم او را دوباره این گونه ببینم و آرزوی استیونس برای مهدوی‌کیا در حکم یک دستور بود.

گفت‌وگوی اختصاصی و یک نفره با سرمربی جدید بلافاصله نتیجه در برداشت و مهدوی‌کیا که یک هفته پیشتر در بازی برابر هرتابرلین تنها تماشاگر بازی بود، در حالی که بسیار راضی و آسوده به نظر می‌رسید گفت: برای من این مهم بود که مربی‌ام نظر خوبی درباره من داشته باشد. او می‌خواست «مهدی قدیمی» را ببیند و من هم می‌خواستم به او نشان دهم که من هنوز هم حاضر هستم. استیونس اجازه داد تا مهدی محبوب هواداران دوباره تهاجمی بازی کند و برای این موضوع هم مهدوی‌کیا از او سپاسگزار است. حرکت وسیع از سمت راست قدرت و توانمندی من است. اگر بتوانم سرعتم را در بازی به کار بگیرم. این شیوه بازی من است و دورتموند مقهور بازی او شد. او با شیرجه‌اش که منجر به پنالتی برای هامبورگ و گل نخست بازی شد، شروع کرد. خود مهدوی‌کیا در این باره می‌گوید: من مطمئن هستم که او با من تماس داشت و سپس در ادامه در دقیقه‌های پایانی بازی از سوی وایدن فلر دروازه‌بان دورتموند تحریک شد. او از حرکت دقیقه نخست بازی «کیا» عصبانی بود و فریاد می‌زد «دوباره شیرجه بزن!»