حامد مومنی - تیم‌های بارسلونا و چلسی امشب در حالی در یک دیدار نفس‌گیر به مصاف هم می‌روند که با توجه به قطعی شدن صعود چلسی از این گروه تنها یک تیم دیگر از گروه A جواز صعود به مرحله بعد را دریافت خواهد کرد. شاگردان رایکارد در بازی امشب چاره‌ای جز کسب هر ۳ امتیاز ندارند وگرنه تنها تیم مدافع عنوان قهرمانی خواهند بود که در همان دور اول بازی‌ها از حضور در ادامه مسابقات بازمانده‌اند.

از سوی دیگر حریف آلمانی بارسا که در‌حال‌حاضر با کسب ۱۰ امتیاز از ۵ بازی در جدول رده‌بندی گروه A دوم است و تنها به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به چلسی صدرنشینی را از دست داده است تنها به یک تساوی احتیاج دارد تا با افزودن یک امتیاز دیگر به اندوخته قبلی خود ضمن صعود به دور بعد شگفتی‌ ساز مرحله اول لقب بگیرد و مدافع عنوان قهرمانی را از گردونه رقابتی خارج کند. بارسا در مسابقات این فصل جام باشگاه‌ها و در این مرحله تنها مقابل لفسکی صوفیه بلغارستان موفق به کسب دو پیروزی شده است و به همین خاطر فرانک رایکارد شاگردانش تحت فشار زیاد مطبوعات، بارسلونا و اسپانیا قرار دارند. آندراس اینیستا، هافبک‌ بارسلونا پیش از بازی امشب درباره پیش‌بینی‌اش از نتیجه بازی به خبرنگاران گفت: «هیچ چاره‌ای جز پیروزی نداریم، به هیچ وجه قابل قبول نیست که تیمی مثل بارسلونا که مدافع عنوان قهرمانی است از دور اول صعود نکند. ما تیم بسیار قدرتمندی داریم و آن قدر انگیزه‌مان برای پیروزی در این دیدار زیاد است که اصلا نمی‌توان احتمال داد ما از این مرحله حذف شویم. برای ما این دیدار یک فینال کامل است. هر دو تیم شناخت بسیار خوبی از همدیگر دارند ولی مطمئن هستیم که ما هر ۳امتیاز این بازی را کسب می‌کنیم».

اگرچه بارسلونا موفق شده بود فصل پیش وردربرمن را در همین مرحله با نتیجه ۳ بر یک مغلوب کند، در این بازی شاگردان رایکارد کار راحتی را پیش‌رو نخواهند داشت چرا که ساموئل اتوئو و لیونل مسی هر دو در بازی امشب به‌علت مصدومیت غایب خواهند بود و این مسوولیت رونالدینیو را برای گلزنی بسیار سنگین‌تر می‌کند. به گفته رایکارد برای دیدار امشب مقابل برمن حساب زیادی روی مهاجم برزیلی تیمش باز کرده است و به همین دلیل بود که در دیدار شنبه شب بارسا مقابل لوانته که در نهایت با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید او را روی نیمکت نشاند تا از مصدومیت احتمالی رونالدینیو جلوگیری کند. رایکارد با اعتراف به اینکه تیمش به هیچ وجه در مسابقات این فصل جام باشگاه‌ها در حد انتظار ظاهر نشده است پیش از بازی امشب گفت: «خوب می‌دانیم که بازی سختی مقابل برمن داریم. اگرچه تا الان بازی‌های خوبی ارائه ندادیم ولی برای دیدار سه‌شنبه شب کاملا آماده هستیم و فقط برای برد به میدان می‌رویم».