قرمز و آبی دنبال سایپا می‌دوند!

گروه ورزش- «دربی تمام شد. من و بازیکنانم این بازی را فراموش کردیم. از حالا باید به بازی بامس فکر کنیم». این حرف‌های مصطفی دنیزلی سرمربی پرسپولیس است. او در چند روز گذشته از بازیکنانش خواسته تا بازی با استقلال را فراموش کنند و به بازی امروز فکر کنند. برای این مربی قهرمانی در لیگ برتر با ارزش‌تر از بردن استقلال است. آنها در ۸‌ هفته اول لیگ بازی‌های سختشان را انجام دادند و حالا باید به فکر جمع کردن امتیازات باشند. با شکست‌دادن مس، پرسپولیس ۱۸امتیازی می‌شود و بالاتر از حریف دیرینه‌اش قرار می‌گیرد. البته بردن مس در کرمان کار ساده‌ای نیست. این تیم در هفته‌های گذشته نشان داد که یکی از بهترین تیم‌های شهرستانی است و برای حریفان تهرانی می‌تواند خطرناک باشد. دست نشان، سرمربی مس کرمان می‌گوید: «فکر نمی‌کنم پرسپولیس کار آسانی در کرمان داشته باشد. ما در ورزشگاه خانگی به هر تیمی باج نمی‌دهیم. حتی اگر آن تیم پرسپولیس باشد. بازی‌های پرسپولیس را دیده‌ایم و آنها را آنالیز هم کرده‌ایم. به همین خاطر می‌خواهیم با شیوه جدیدی مقابل پرسپولیس بازی کنیم».با حرف‌های مربیان دو تیم می‌توان پیش‌بینی کرد که پرسپولیس و مس برای برد بازی می‌کنند. همین مساله می‌تواند بازی را زیباتر کند. البته مسی‌ها در همین ورزشگاه به استقلال باختند. پرسپولیس هم برای اینکه در نیم‌فصل قهرمان شود، باید حریفانش را یکی بعد از دیگری شکست دهد. دنیزلی می‌گوید: «همه بازی‌های لیگ سخت است. اما اگر یک تیم به پیروزی و قهرمانی فکر می‌کند، نباید به حریفانش امتیاز بدهد. ما هم این تصمیم را گرفته‌ایم و نمی‌خواهیم به مس امتیاز بدهیم».

پرسپولیس سه امتیاز کمتر از سایپا دارد و می‌تواند با شکست دادن مس به سایپا نزدیک‌تر شود.

استقلال - ابومسلم

این بازی بی‌شک حساس‌ترین بازی هفته نهم لیگ برتر است. استقلال باید با حریف سرسختی بازی کند. آنها این هفته مقابل ابومسلم احیا شده قرار می‌گیرند. حالا کار برای صمد مرفاوی و شاگردانش سخت‌تر از قبل است. آنها برای اینکه شکست دربی را فراموش کنند، باید ابومسلم را در آزادی ببرند تا شرایط کمی بهتر از قبل شود. به همین خاطر مرفاوی قصد دارد ترکیب و شیوه بازی‌اش را تغییر دهد. او می‌خواهد بهشاد یاورزاده را به جناح چپ زمین ببرد. امیرآبادی را سر جایش در دفاع راست بگذارد و انصاریان را به وسط زمین برگرداند. این تغییراتی است که سرمربی استقلال برای بازی امروز در نظر گرفته است. البته استقلال این روزها با مشکلات زیادی روبه‌رو است. امیر قلعه‌نویی یک روز بعد از دربی سر تمرینات استقلال حاضر شد تا مرفاوی قهر کند و سر تمرینات حاضر نشود. از همه بدتر بین بازیکنان دو دستگی به وجود آمده است.

یک روز منصوریان قهر ‌می‌کند و روز دیگر حسین کاظمی با بازیکنان درگیر می‌شود. خلاصه همه این مشکلات در چند روز گذشته رخ داده تا این تیم بیش از پیش تضعیف شود. اما این مشکلات زیاد طول نکشید و یکشنبه شب در یک محفل خصوصی امیر قلعه‌نویی با صمد مرفاوی آشتی کرد تا دوشنبه تمرینات استقلال با نظم خاصی انجام شود.

در طرف دیگر زمین تیمی که این روزها کاملا احیا شده است (ابومسلم) قرار دارد. این تیم در هفته‌های گذشته نتایج خوبی گرفت و هفته گذشته هم توانست پاس را ببرد. به هر حال بازیکنان این تیم از جمله مهدی هاشمی‌نسب که سابقه بازی کردن با پیراهن آبی را دارد، روحیه زیادی برای این بازی دارند. هاشمی‌نسب حتی قول داده که به استقلال مثل روال همیشه گل بزند. او می‌گوید: «استقلال به پرسپولیس باخته و روحیه خوبی برای بازی کردن ندارد. ما هم می‌خواهیم از این فرصت استفاده کنیم و استقلال را در آزادی ببریم. قول می‌‌دهم گل ابومسلم را خودم بزنم».