نیم فصل اول مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور عصر امروز به اتمام می‌رسد، آن هم در شرایطی که تیم‌های اصفهانی سپاهان و ذوب آهن رقابتی نزدیک برای دستیابی به عنوان قهرمانی نیم فصل دارند. روز دوم از هفته هفدهم مسابقات فوتسال لیگ برتر باشگاه‌های کشور امروز با برگزاری ۶ دیدار به اتمام می‌رسد .

سپاهان اصفهان - سایپای البرز

با پیروزی پرگلی که تیم سپاهان برابر پرسپولیس کسب کرد، برای مدعیان بالای جدول خط و نشان کشید. مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر که چشم به قهرمانی نیم فصل این رقابت‌ها دارد، برای دستیابی به این هدف باید ضمن دستیابی به سه امتیاز دو دیدار معوقه‌اش مقابل صنعت نفت آبادان و صبای قم، در دیدار امروز شنبه نیز سایپای البرز را با شکست بدرقه کند. سپاهان درصورت بردن سه بازی خود می‌تواند قهرمانی نیم فصل را جشن بگیرد.

پیکان قزوین - پرسپولیس تهران

تیمی‌که می‌خواست قهرمان لیگ برتر شود، در آستانه پایان نیم فصل اول لیگ برتر پنج شکست در کارنامه‌اش دیده می‌شود. این تیم در خانه به تیم‌هایی چون ملوان بندرانزلی، استقلال تهران و سپاهان اصفهان باخته است. یکی از مدعیان همیشگی لیگ برتر در ۱۶ بازی ۱۹ گل دریافت کرده و قهرمانی‌اش در نیم فصل بعید است و...

صحبت از پرسپولیس است. پرفراز و نشیب‌ترین و البته غیرقابل پیش‌بینی‌ترین تیم لیگ برتر. این تیم به همان اندازه که قابلیت شکست ذوب‌آهن، صدرنشین جدول رده‌بندی لیگ برتر را دارد، می‌تواند به تیمی‌ چون پاس همدان امتیاز دهد و در خانه به ملوان ببازد. تیم دایی پس از شکست سنگین ۴ بر یک به سپاهان اصفهان، قهرمانی نیم فصل را از دست داده و در هفته هفدهم تنها هدفش حفظ اختلاف امتیاز با تیم‌های بالای جدول است.

تیم دایی با این انگیزه امروز به قزوین می‌رود و مقابل پیکان قزوین، تیم تازه جدا شده از انتهای جدول صف آرایی می‌کند. پیکان قزوین هفته گذشته با کسب یک امتیاز در مصاف با راه‌آهن شهرری از شکست استیل‌آذین مقابل شهرداری تبریز نهایت بهره را برد و به رده هفدهم جدول صعود کرد. تیم علیدوستی اگر می‌خواهد بازگشت به عقب نداشته و دوباره به قعر جدول سقوط نکند، باید در مصاف با پرسپولیس امتیاز بگیرد.

استیل‌آذین - ذوب آهن اصفهان

استیل‌آذین با جذب ستاره‌های فوتبال ایران می‌خواست قهرمان لیگ برتر شود، اما در پایان هفته شانزدهم لیگ برتر رتبه نازل هجدهم را در اختیار دارد. تیم استیل آذین که رکورددار جابه‌جایی مربیان در لیگ برتر است، در هفته هفدهم بدون سرمربی! به دیدار ذوب‌آهن اصفهان می‌رود. با شرایط بحرانی که تیم استیل آذین دارد، در مصاف با ذوب آهن به دنبال احیای غرور جریحه‌دار شده خود است. البته ذوب آهن نیز با هدف استحکام جایگاه خود در صدر جدول و دستیابی به عنوان قهرمانی نیم فصل در پی کسب هر سه امتیاز در خانه استیل آذین است.

- برنامه ادامه دیدارهای هفته هفدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

شنبه - ۱۳/۹/۱۳۸۹

* نفت تهران - شاهین بوشهر، ساعت ۱۴:۱۵، ورزشگاه تختی تهران

* سپاهان اصفهان - سایپای البرز، ساعت ۱۵، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

* مس کرمان - راه آهن شهرری، ساعت ۱۵، ورزشگاه شهید باهنر کرمان

* تراکتورسازی تبریز - صنعت نفت آبادان، ساعت ۱۵، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

* پیکان قزوین - پرسپولیس تهران، ساعت ۱۵، ورزشگاه شهید رجایی قزوین

* استیل آذین تهران - ذوب آهن اصفهان، ساعت ۱۶:۱۵، ورزشگاه دستگردی تهران