*اتوره هاگل، پیرترین و ولادیمیر وایس، جوان‌ترین مربیان حاضر در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی هستند. سرمربی آلمانی تیم ملی فوتبال یونان که از او با عنوان شاه اتو یاد می‌شود با ۷۱ سال و ۱۰ ماه سن، پیرترین مربی جام جهانی نوزدهم به شمار می‌آید. او متولد ۹ اوت ۱۹۳۸ است. جوان‌ترین مربی جام جهانی هم روی نیمکت اسلوواکی می‌نشیند. ولادیمیر وایس با ۴۵ سال کم‌سن و سال‌ترین مربی حاضر در آفریقای جنوبی به شمار می‌آید. از او که با عنوان وایس جونیور یاد می‌شود در جام جهانی ۲۰۱۰ پسرش را نیز مربی‌گری خواهد کرد. ولادیمیر وایس جونیور، یکی از بازیکنان تیم ملی فوتبال اسلوواکی در جام جهانی است.

*نیکلاس زیگیچ،‌ مهاجم تیم ملی فوتبال صربستان با ۲۰۲ سانتی‌متر قامت، بلندقدترین و خوزه فرانسیسکو تورس از تیم ملی آمریکا و همچنین آرون لنون از تیم ملی انگلیس با ۱۶۵ سانتی‌متر، کوتاه‌قامت‌ترین بازیکنان رقابت‌ها در آفریقای جنوبی به شمار می‌آیند. زیگیچ که در والنسیا توپ می‌زند، تنها چند سانتی‌متر از پیتر کراوچ، مهاجم تیم ملی انگلیس و تاتنهام بزرگ‌تر است. این دو حتی از لیونل مسی مهاجم تیم ملی آرژانتین و باشگاه بارسلونا نیز کوتاه‌ترند.

*کریستین اریکسن از باشگاه آژاکس متولد ۱۴ فوریه ۱۹۹۲ است. به این ترتیب او جوان‌ترین بازیکن جام جهانی آفریقای جنوبی است. همچنین وینسنت ابوبکر و جوئل ماتیپ (هر دو از کامرون)، کریس وود (نیوزیلند) و چردان (سوئیس) دیگر بازیکنان ۱۸ ساله جام جهانی هستند.

*پیرترین بازیکن جام جهانی هم به ۴۰ سال نمی‌رسد، اما پنج بازیکن ۳۹ ساله در جام جهانی حاضرند که هیچ‌کدام در فاصله ۱۱ ژوئن تا ۱۱ ژوئیه جشن تولد ۴۰ سالگی‌شان را برگزار نخواهند کرد.

تمام پنج بازیکن مسن جام جهانی ۲۰۱۰ ، دروازه‌بان هستند، دیوید جیمز (انگلیس، ۳۹ سال و ۱۰ ماه)، ساندر بوشکر (هلند)، مارکوس هانمان (آمریکا)، مارک شوآرتزر (استرالیا)،‌ اسکار پرس (مکزیک).

*تیم ملی اسکاتلند تاکنون هشت بار در دور اول این رقابت‌ها حذف شده و هرگز به مرحله حذفی راه پیدا نکرده است.

این تیم سه بار به دلیل تفاضل گل کمتر، نتوانسته است به دور دوم صعود کند. اسکاتلند به ترتیب در مسابقات ۱۹۷۴، ۱۹۷۸ و ۱۹۸۲ توسط تیم‌های برزیل، هلند و شوروی سابق حذف شد.

*: تاکنون فقط ۷ تیم موفق به قهرمانی در جام جهانی شده‌اند. از این میان شش تیم حداقل یکبار در زمان میزبانی، عنوان قهرمانی را به دست آورده‌اند.

فرانسه (۱۹۹۸)، آرژانتین (۱۹۷۸) و انگلیس (۱۹۶۶) سه تیم آخری هستند که اولین قهرمانی خود را در خاک کشورشان جشن گرفتند.

آلمان غربی در جام جهانی ۱۹۵۴، سوئیس و برزیل چهار سال بعد در سوئد، تنها تیم‌هایی هستند که اولین قهرمانی خود را در یک کشور دیگر به دست آوردند.

از طرفی تیم‌های برزیل پنج بار، ایتالیا چهار بار، آلمان سه بار و آرژانتین و اروگوئه هر کدام دو بار این جام را بالای سر برده‌اند.

* برندگان کفش طلای آدیداس در جام‌های جهانی ۱۹۷۸ تا ۱۹۹۸، هر کدام در مجموع شش گل در طول مسابقات به ثمر رسانده بودند. این افراد «ماریو کمپس» (آرژانتین، ۱۹۷۸)، «پائولو روسی» (ایتالیا، ۱۹۸۲)، «گری لینکر» (انگلیس، ۱۹۸۶)، «سالواتوره توتو اسکیلاچی (ایتالیا، ۱۹۹۰)، «اولگ سالنکو» و «هریستو استویچکوف» (روسیه و بلغارستان، ۱۹۹۴)، «داوور شوکر» (کرواسی، ۱۹۹۸) هستند.

بالاخره «رونالدو» برزیلی موفق شد این رکورد را بشکند و هشت گل در جام جهانی ۲۰۰۲ به ثمر رساند. «میروسلاو کلوزه» نیز با پنج گل به عنوان آقای گل جام جهانی ۲۰۰۶ شناخته شد.