گریز انتحاری پرسپولیس با چاشنی انگیزه

حمید رجبی

نیم‌فصل اول هفتمین دوره رقابت‌های لیگ برتر عصر امروز با برگزاری دیدار سپاهان و پرسپولیس در شرایطی به پایان می‌رسد که تیم فوتبال پرسپولیس هفته گذشته عنوان قهرمانی نیم‌فصل را از آن خود کرد. این دیدار حساس می‌توانست یکی از مهیج‌ترین بازی‌های نیم‌فصل لقب گیرد و جدالی نفس‌گیر برای فتح قهرمانی نیم فصل. اما با باخت یک بر صفر تیم سپاهان مقابل سایپا، اصفهانی‌ها به راحتی آب خوردن از کورس جا ماندند و قافیه را به تیم پرسپولیس واگذار کردند.

زردپوشان اصفهانی با برد در این دیدار می‌توانستند تنور این رقابت‌ها را تا ثانیه‌های آخر وقت‌های تلف شده دیدار مقابل پرسپولیس داغ نگهدارند و بر جذابیت‌های لیگ حرفه‌ای بیافزایند. بار دیگر لطف علی دایی شامل حال تیم سابقش شد و قهرمانی نیم فصل لیگ برتر را با شکست سپاهان دو دستی تقدیم پرسپولیسی‌ها کرد.

این قهرمانی زود هنگام شاید مرحمی بود بر زخم‌های پرسپولیس و تسکینی بر آلام هواداران مات و مبهوتی که در همین چند روز گذشته ناباورانه ذلت و خواری تیم محبوبشان را در جهنم یخ‌زده همدان به نظاره نشستند.

در‌حال‌حاضر بسیاری با توجه به قهرمانی نیم فصل پرسپولیس از این دیدار به عنوان یک بازی معمولی و تشریفاتی یاد می‌کنند، اما فرصت بسیار مناسبی برای قرمز‌پوشان پایتخت مهیا است تا فاصله امتیازات خود را با تیم دوم به ۸ امتیاز افزایش داده و گریزی انتحاری در صدر جدول از رقیبان تعقیب‌کننده داشته باشند.

این مهم دور از دسترس نیست، چرا که سپاهانی‌ها از سه دیدار اخیر خود در لیگ برتر تنها یک امتیاز مقابل مس کرمان کسب کرده‌اند و اصلا حال و روز خوشی نداشته و شاید بتوان گفت بدترین دوران چند سال اخیر خود را سپری می‌کنند. خستگی مفرط بازیکنان به علت تعدد بازی‌ها، مصدومیت مهره‌های کلیدی تیم، خبرهای ضد‌ونقیض مبنی بر کناره‌گیری ساکت، پیشنهادهای مربیگری برای لوکابوناچیچ و از همه مهم‌تر جدایی منصور ابراهیم‌زاده، مربی کار‌بلد سپاهان این تیم خوب شهرستانی را بیش از پیش به سوی بحران و ناکامی سوق داده است.

با توجه به شرایط موجود سپاهان روز بسیار سختی را مقابل پرسپولیس خواهد داشت، اما پرسپولیسی‌ها نیز از اختلافات درونی تیم بسیار متضرر شدند و یک جام را نیز از دست دادند به همین علت با انگیزه مضاعفی پای به این دیدار گذاشته تا با شکست سپاهان ناکامی در جام‌حذفی را به دست فراموشی بسپارند و با روحیه‌ای بالا به استقبال تعطیلات نیم فصل بروند.

افشین قطبی نیز آن روی سکه را در فوتبال یک بام و دو هوای کشورش بالاخره دید و پس از کسب نتایج عالی طعم تلخ شکست را چشید، اما او بسیار حرفه‌ای‌تر از آن است که به این زودی قافیه را ببازد، اگر‌چه به اعتقاد بسیاری ماه عسل او در فوتبال ایران به پایان رسید، اما شرایط در لیگ برتر هنوز بر وفق مراد او است و رکورد شکست‌ناپذیریش در لیگ همچنان پا برجا است.قطبی به‌رغم نداشتن دو مهره کلیدی خود، کریم باقری و شیث رضایی در دیدار با سپاهان می‌تواند از موقعیت نامناسب حریف نهایت استفاده را برده و با برتری در این دیدار روحیه از دست رفته تیمش را دوباره بازگرداند.

در دیدارهای گذشته ترس از شکست ،مانند کابوسی بازیکنان پرسپولیس را در بر گرفته و سنگینی آن بر ساق‌های آنها کاملا مشهود بود اما با یک باخت، تابوی شکست‌ناپذیری‌، شکست و تا‌حدودی فشار روانی بیش از حد از روی دوش آنها برداشته شد.

به هر حال باید به نظاره نشست و تاثیرات آن را در دیدار مقابل سپاهان مشاهده کرد که آیا می‌توانند دوباره با فراق بال به روزهای اوج و شرایط خوبشان بازگردند؟

شکست پرسپولیس به سود فوتبال کشور است!

صحبت‌های مجید بصیرت، سرپرست تیم سپاهان در مورد این بازی جالب است.

سرپرست تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: با برد سپاهان در مقابل پرسپولیس لیگ در نیم فصل دوم بسیار جذاب‌تر خواهد شد و این موضوع به سود فوتبال ایران است.

مجید بصیرت در خصوص دیدار این تیم مقابل پرسپولیس خاطر‌نشان ساخت: این بازی برای هر دو تیم از اهمیت بالایی برخوردار است و برد در این دیدار می‌تواند مدعی اصلی قهرمانی را مشخص کند!

وی ادامه داد: تیم ما از آمادگی بالایی برای این دیدار برخوردار است و پرسپولیس در مقابل ما کار دشواری در پیش رو خواهد داشت.