غیبت فرنگی کاران ایران در جام جهانی تهران

پس لرزه‌های کناره‌گیری محمد بنا و همکارانش از تیم‌های ملی کشتی فرنگی همچنان ادامه دارد، به طوری که حتی حضور فرنگی کاران بزرگ و نامدار کشورمان در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۳ تهران را نیز در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. به گزارش مهر، در حالی که روز به روز بر ابعاد مختلف کناره‌گیری محمد بنا و مردانش از عرصه کشتی فرنگی اضافه می‌شود، عدم حضور فرنگی کاران نامدار و بزرگ کشورمان در رقابت‌های جام جهانی تهران نیز به مشکل تازه‌ای برای فدراسیون کشتی بدل شده است. این در حالی است که تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان با سرمربیگری محمد بنا پیش از این توانسته بود در سه دوره قبلی رقابت‌های جام جهانی به عنوان قهرمانی دست یابد و همواره پرچم مقدس کشورمان را در کشورهای مختلف به اهتزاز در آورد.رسول جزینی یکی از همکاران محمد بنا در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن گفت: «با این وضعیت بعید می‌دانم که در رقابت‌های جام جهانی هم تیمی داشته باشیم، چراکه فعلا کسی آمادگی موفقیت در چنین رویداد بزرگی را ندارد. ما در المپیک لندن نمره ۲۰ گرفتیم و در آینده اگر ۱۹ هم بگیریم قابل قبول نیست، در نتیجه باید طوری تجهیز و آماده شویم که در حد همان قهرمان المپیک باشیم. متاسفانه هم اکنون شرایط به گونه‌ای است که مربیان و کشتی گیرانش در دریافت حقوق و جوایز خود عاجزند چه رسد به گام‌های بعدی!»

گلایه‌های کشتی گیر قهرمان المپیک

برنده مدال طلای کشتی فرنگی در المپیک لندن گفت: ما در ورزش جایگاهی نداریم و صحبت در مورد ورزش را باید آنهایی که در راس امور هستند انجام دهند. به گزارش ایسنا،امید نوروزی اظهار کرد: چند ماه است که نه من با کشتی در تماسم و نه کسی با من کاری دارد. باید دلیل این موضوع را از کسانی پرسید که بعد از المپیک هیچ سراغی از ما نگرفتند.

وی افزود: زمانی اگر کسی یک برنز می‌گرفت او را روی سر می‌گذاشتند، اما الان طوری شده که قهرمان المپیک به چشم آقایان نمی‌آید و نمی‌دانم به چه چیزی فکر می‌کنند! بهتر است مسوولان پول‌ها را در فوتبال خرج کنند تا آقایان از سیاست به ورزش بیایند و مدیریت کنند، بعد چند مربی به درد نخور از رده خارج بیاورند و پول‌ها را بخورند. هر چند که اگر مدیریت بلد بودند کار خود را رها نمی‌کردند و به ورزش نمی‌آمدند.

وی افزود: من دینم را به ملت، پرچم کشورم و رهبرم ادا کرده‌ام و دیگر با کشتی کاری ندارم. تیم ملی و کشتی هم مبارک آقایان باشد.

نوروزی دلیل این تصمیم خود را مسوولان ورزشی دانست و تصریح کرد: باید از کسانی بپرسید که سراغی از قهرمانان المپیک نمی‌گیرند، البته من گله‌ای ندارم، ولی این رفتارها خوب نیست.

فرنگی کار ۶۰ کیلویی تیم ملی همچنین درباره تعطیلی اردوی کشتی فرنگی توسط محمد بنا گفت: چند ماه است که با کسی در تماس نیستم و در جریان این اتفاقات نبوده‌ام. قرار هم نبود در اردو حضور داشته باشم، ولی آقای بنا هم حق دارد تا برای فرنگی کاران درخواست امکانات کند تا بتوانند اردو برگزار کنند.

نوروزی در پایان تاکید کرد: اگر روزی قدر امید نوروزی و امثال او را دانستند بیایند تا صحبت کنیم و در خدمت‌شان باشم، ولی صحبت را فعلا کسانی که رییس و مدیر و قهرمان شده‌اند و مدعی هستند انجام بدهند، نه کسانی مثل من که جایگاهی نداریم.