جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی‌در واکنش به اقدام فدراسیون فوتبال کشور در نامگذاری لیگ برتر فوتبال، از «خلیج‌فارس»، به «ایرانسل-MTN»، آن را از مصادیق بارز جنگ نرم دانسته و محکوم کردند. این اقدام سازمان لیگ برتر فوتبال کشور، واکنش‌های منفی بسیاری از مسوولان‌، کارشناسان و به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی‌را در پی داشت. چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی‌با اشاره به حساسیت و جایگاه ویژه خلیج فارس برای ایرانیان، خواستار پاسخگویی مسوولان ورزش کشور شدند.

علی رضا سلیمی‌ عضو کمیسیون آموزش مجلس در این زمینه گفت: نباید با در یافت مبلغی از یک اپراتور ایرانی - خارجی، نام خلیج‌فارس را کمرنگ کنیم. وی معتقد است که تغییر نام لیگ برتر فوتبال کشور از خلیج‌فارس به ایرانسل- MTN روی اصول انجام نشده است و نباید این تغییر صورت گیرد. سلیمی‌ادامه داد: انتظار می‌رود مسوولان در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند و رییس فدراسیون فوتبال باید در این زمینه پاسخگو باشد.

جواد صبور آقچه کندی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هم اعلام کرد: به منظور حمایت از ارزش‌های اسلامی‌و ملی کشور باید نام آزادگان به لیگ برتر فوتبال برگردد.

وی با اشاره به نام‌های قبلی لیگ فوتبال به عنوان آزادگان و خلیج‌فارس اظهار داشت: هر یک از این اسامی‌از بخشی از فرهنگ ملی و مذهبی کشور نشات گرفته بود؛ ولی به نظر می‌آید نامگذاری این لیگ به نام ایرانسل-MTN، فقط جنبه تجارتی داشته و این امر مورد قبول نیست و به منافع ملی توجه نشده است.

همچنین موسی قربانی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس هم معتقد است که با عناوین مقدسی همچون خلیج فارس نباید با دید تجاری برخورد کرد.

وی با تاکید بر اینکه نام خلیج فارس برای ایرانیان جزو اسامی ‌مقدس است و این اپراتور قصد دارد لیگ فوتبال را به نام خود کند، تصریح کرد: متاسفانه این اقدام نماد بیرونی مناسبی نخواهد داشت و نامگذاری لیگ برتر فوتبال به نام ایرانسل - MTN، از بدترین تصمیمات فوتبال کشور بود.