ایران صاحب پیست فرمول یک می‌شود

همزمان با دهه‌فجر انقلاب اسلامی ‌امسال، اولین پیست فرمول ۱ کشور در مجموعه سرزمین ایرانیان به بهره‌برداری خواهد رسید. به گزارش مهر، مدیر پروژه فرمول ۱ سرزمین ایرانیان با اعلام این خبر گفت: دو بخش از پیست اصلی مجموعه سرزمین ایرانیان قابلیت برگزاری مسابقات در سطح جهانی را دارد و بنا داریم همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی ‌فاز اول این مجموعه را به بهره‌برداری برسانیم. علیرضا صباغ با اشاره به ویژگی‌های پیست فرمول یک گفت: این پیست دارای استانداردهای بین‌المللی است و حدود ۵ کیلومتر طول دارد. طراحی اولیه این پیست توسط شرکت تیلکه آلمان بوده که این شرکت ۱۱ پیست از ۱۷ پیست برتر جهان را طراحی کرده است و هم اکنون بزرگ‌ترین رویدادهای این ورزش در پیست‌های طراحی شده این شرکت رخ می‌دهد. به گفته وی طراحی تفصیلی این پیست توسط شرکت Apex انجام شده و فدراسیون جهانی اتومبیلرانی این پیست را در تمامی‌مراحل ساخت برای اعطای همولوگ (استاندارد) A مورد بازبینی قرار داده است.

صباغ همچنین یادآور شد: تاکنون از طرف فدراسیون جهانی دو بار از مراحل ساخت این پیست بازدید صورت گرفته است و اعلام شده است که تمامی ‌شروط برای دریافت همولوگ A در آن رعایت شده است که به تایید ناظران فدراسیون نیز رسیده است. وی امکانات موجود در پیست فرمول یک را بی نظیر دانست و تصریح کرد: با توجه به طراحی شرکت Apex مجموعه‌ای بی‌نظیر در سرزمین ایرانیان پیش‌بینی شده است. مجموعه‌ای که بی‌تردید پس از بهره‌برداری در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ‌در جهان منحصر به فرد خواهد بود.

به گفته وی مسابقات مختلف در کلاس‌های جهانی در دوره‌های زمانی مختلف در این پیست برگزار می‌شود و از مهمترین ویژگی‌های این پیست داشتن باشگاهی برای عضویت بسیاری از علاقه‌مندان است که خدماتی نظیر مالکیت خودروهای خاص، مالکیت زمانی پیست، برگزاری مدرسه اتومبیلرانی حرفه‌ای و اعطای گواهینامه بین‌المللی به علاقه‌مندان است.