دنیای اقتصاد: بلاتکلیف، مجهول و عجیب. اینها صفت‌هایی است که می‌توان این روزها به باشگاه لیگ برتری نفت تهران اطلاق کرد. آنها که با توجه به قهرمانی خود در جام حذفی یکی از نمایندگان ایران در مسابقات سال آینده لیگ قهرمانان آسیا هستند از فصل قبل شرایط نابسامانی داشتند. اما این شرایط از ابتدای فصل جدید بد‌تر شد و اتفاق‌های عجیب و غریب یکی پس از دیگری در این باشگاه به وقوع پیوست. بازیکنان این تیم که مدت‌ها است حقوق خود را دریافت نکرده‌اند از شرایط موجود شکایت دارند و بسیاری از بازیکنان قدیم این باشگاه نیز درگیر دریافت طلب‌های خود هستند. در این میان بلاتکلیف بودن مالکیت این باشگاه نیز مزید بر علت شده تا وضعیت لحظه به لحظه وخیم‌تر شود. دیروز نیز برگ دیگری از حواشی بی‌پایان این باشگاه رقم خورد و شرایط این باشگاه را یک قدم دیگر به انحلال نزدیک‌تر کرد.

مالک باشگاه هزینه نمی‌کند!

در میان شلوغی‌های این باشگاه دیروز خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه مالک باشگاه نفت به‌خاطر تصمیم‌های وزارت نفت دیگر حاضر به هزینه کردن در این باشگاه نیست. حسین قدوسی، مدیر روابط‌عمومی این باشگاه در مورد آخرین وضعیت نفت به خبرگزاری تسنیم گفت: «قبل از هر چیز باید عنوان کنم پیرو جلسه‌ای که با رضا گل‌محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران داشتیم و همچنین جلسه‌ای که با مسوولان وزارت نفت برگزار شد، شرکت بهنام پیشرو برخلاف توافقات حاضر به هزینه کردن نیست تا تکلیف مالکیت باشگاه مشخص شود. با شرایط موجود برپایی اردوی تیم در شهرستان عباس‌آباد (شمال کشور) منتفی است.» در همین حال خبر‌هایی مبنی بر برکناری حمید درخشان از سرمربیگری این تیم نیز مخابره شد که قدوسی آن را تکذیب می‌کند: «اصلا بحث برکناری‌ حمید درخشان مطرح نشده است و همچنان به کار خود ادامه می‌دهد. او درحال حاضر برای روشن شدن وضعیتش به باشگاه نفت رفته است.» هرچند از تیم نفت خبر رسیده است که درخشان خودش تصمیم به جدایی گرفته و این جلسه نیز با هدف طرح این مساله بوده است.

رحیمی: من درخشان را نمی‌خواهم!

اما ماجرا‌های عجیب این باشگاه به همین جا ختم نمی‌شود چراکه مدیرعامل احتمالی آینده این باشگاه هنوز نیامده شرط کرده در صورت حضور در این باشگاه با درخشان کار نخواهد کرد. علیرضا رحیمی در آستانه مدیرعاملی باشگاه نفت تهران قرار دارد و جالب اینکه او باز هم حاضر نیست با حمید درخشان کار کند. مدیرعامل پیشین پرسپولیس پیش از این در زمان مدیریتش در این باشگاه نیز وقتی هیات‌مدیره وقت پرسپولیس به او اجبار کرد علی دایی را برکنار و حمید درخشان را جایگزین او کند ترجیح داد به‌جای این کار از سمت خود استعفا کند. درحال حاضر هم رحیمی به مالک باشگاه نفت اعلام کرده در صورتی مدیرعامل نفت تهران خواهد شد که با کادرفنی دیگری کار کند. خبرگزاری تسنیم در ادامه نوشته: با توجه به اینکه مالک باشگاه نفت هم دل‌خوشی از درخشان و برخی دستیارانش ندارد، احتمال برکناری این مربی خیلی زیاد است. از امیر‌حسین پیروانی سرمربی پیشین تیم جوانان ایران به‌عنوان جانشین احتمالی حمید درخشان نام‌ برده می‌شود.

امکانات ما در حد لیگ 4 است

احمد آل‌نعمه یکی از بازیکنان نفت است که از این شرایط به ستوه آمده است. وی در توضیح شرایط این باشگاه به خبرگزاری فارس می‌گوید: «از این وضعیت خسته شدیم. یک سال و نیم است در نفت تهران اتفاقات بد می‌بینم و واقعا این شرایط را در فوتبال تجربه نکرده بودم. از مهر ماه سال قبل هیچ دریافتی نداشتیم تا اینکه قبل از دیدار مقابل سیاه‌جامگان ۱۰ درصد به ما پول دادند. مشکل فقط مالی نیست. خیلی از تیم‌های دیگر پول دریافت نکردند اما امکاناتی که ما داریم در حد لیگ ۴ هم نیست. تغذیه، لباس تمرین، لباس و هتل نداریم.»