فتح یک قله «رفیع»

دنیای اقتصاد:فقط یک بازی تا پایان نیم فصل مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور باقی مانده است و از همین حالا تیم‌ها به دنبال تقویت خود با خرید بازیکنان مورد نیاز در نیم فصل هستند اما انتخاب‌ها در این مقطع زمانی محدود است چون تمام بازیکنان سرشناس با باشگاهای خود قرارداد دارند و آزاد شدن و تغییر پیراهن به این راحتی‌ها ممکن نیست. این وسط اما دست برقضا یکی از بهترین ستاره‌های فوتبال ایران نیم فصل سربازی‌اش تمام می‌شود و بدون شک صید بزرگ و شاه ماهی نقل‌وانتقالات خواهد بود. بازیکنی که کلاس متفاوتی از فوتبال را در لیگ ایران به نمایش گذاشته است و اکثر کارشناسان فوتبال از او به‌عنوان یکی از استعدادهای کم نظیر فوتبال ایران یاد می‌کنند؛ سروش رفیعی.

ویژگی‌های فنی او زبانزد خاص و عام است. اگرچه از نظر آماری در این فصل فقط یک گل زده اما کیست که نداند اگر تراکتور حالا دوم جدول ایستاده و مدعی جدی قهرمانی است یکی از ارکان اصلی آن همین سروش رفیعی است. دعوا بر سر مغز متفکر تیم امیر قلعه‌نویی خیلی پیش از اینها آغاز شد حتی پیش از شروع فصل. تقریبا درتمام مصاحبه‌های سرمربی تراکتور از او سوال شد که آیا سروش را تا پایان فصل حفظ می‌کند و از همان ابتدای فصل گمانه‌زنی‌های بسیاری درمورد سرنوشت او در پایان نیم فصل شد. فولادی‌ها تیم سابق او هم به روشی دیگر سعی در کشاندن وی به اهواز کردند با طرح این موضوع که از قرارداد این بازیکن با فولاد مدت زمانی باقی‌مانده است خواستار بازگشتش به اهواز شدند. حتی از بختیار رحمانی ستاره استقلال هم این موضوع سوال شد که آیا او توانسته رفیعی را برای حضور در استقلال مجاب کند یا نه اما تمام این حرف و حدیث‌ها در حد همان حرف باقی‌مانده تا همه منتظر بمانند و ببینند بالاخره خود او با این‌همه خواهان به کدام‌یک «بله»را می‌گوید. سروش در روز بازی با استقلال سکوت را شکست. ابتدا از فولادی‌ها خواست بی‌جهت هوادارانشان را امیدوار نکنند و بعد دخل و تصرف دوستانی مثل بختیار در تصمیم‌گیری‌اش را رد کرد. او اطمینان داد هنوز تصمیم قطعی نگرفته است: «هنوز تصمیمی در مورد آینده‌ام نگرفتم. دوست ندارم در این مورد صحبت کنم تا مردم فکر کنند قصد بازار گرمی دارم. چون تصمیمی نگرفتم نمی‌توانم حرفی بزنم.»

ناجی برانکو می‌شود؟

اما مهم‌ترین و اصلی‌ترین مشتری او پرسپولیس است. تیم صدرنشین لیگ که اتفاقا به‌خاطر مساله سربازی مجبور است دو ستاره خود احمد نوراللهی و امید عالیشاه را به تیم رقیب یعنی تراکتور واگذار کند اتفاقی که می‌تواند تیم اول تبریز را تقویت کند اما موفقیت در خرید سروش و متقاعد کردن او برای حضور در تهران می‌تواند کفه ترازو را بازهم متعادل سازد. پرسپولیسی که بازی‌اش در هفته‌های پایانی منتهی به نیم فصل دیگر آن طراوت و شادابی فصل گذشته را ندارد و اگرچه صدرنشین لیگ است اما هوادارانش به دیده تردید به موفقیت آن می‌نگرند بیش از هر زمان دیگری به او نیاز دارد. حضور سروش رفیعی خلاق می‌تواند باردیگر نوآوری و تنوع را به منوی تاکتیکی این تیم بازگرداند و چه کسی است که نداند برانکو سرمربی قرمزها از همان فصل پیش چشمش به‌دنبال این بازیکن بوده و او را می‌خواهد. متوجه باشید که او با رد کردن ساسان انصاری که حالا رقبا را در اهواز تارومار می‌کند و حفظ خریدهای بی‌اثر اوکراینی‌اش به‌شدت تحت فشار قرار دارد و آمدن سروش می‌تواند تا حدودی او را هم از زیرفشار انتقادات خارج کند اما ستاره لیگ حاضر است نقش ناجی مرد کروات را بازی کند؟

پیشنهاد سرسام‌آور از قطر

او می‌خواهد لژیونر شود و این خبری شوک‌آور برای مشریان داخلی است. یک منبع موثق و نزدیک به این بازیکن یادآوری می‌کند که بیش از دوسال است که به بهانه سربازی نتوانسته به اندازه استعدادش از فوتبال درآمد داشته باشد و البته خود او هم راه پیشرفت را در لژیونر شدن دیده است. اما مقصد کجاست. خود او پیش از این پیشنهاد یونان را تایید کرده بود. همان‌جایی که کریم انصاری‌فرد به واسطه حضور در آن همیشه مورد توجه کارلوس کی‌روش بوده است. اما تازه‌ترین خبر درمورد او وجود یک پیشنهاد اغواکننده از قطر است. درمورد نام تیم قطری اطلاعی در دست نیست امارقم یک میلیون و ۷۰۰ هزار دلار درمورد پیشنهاد مالی آنها مطرح شده است. عددی سرسام‌آور که معادل ریالی آن ۶میلیارد تومان خواهد شد. عددی که بی‌شک هیچ باشگاهی در ایران توان پرداخت آن را نخواهد داشت. سروش اتفاقا درمقابل اصرار مسوولان تراکتور به تمدید قرارداد هم وجود این پیشنهادها را تایید کرده است. او درهمان مصاحبه آخرش هم تاکید ویژه‌ای برلژیونر شدن داشت و گفت: «اولویت اول من این است که لژیونر شوم آن هم در صورتی که به بهترین تیم بروم. اما اگر قرار باشد در ایران بازی کنم هنوز تصمیمی در این مورد نگرفته‌ام و دوست دارم جایی بروم که به فوتبالم کمکی شود. الان هم تا آخرین روز قراردادم تمام تلاشم را برای تراکتورسازی انجام می‌دهم.» اگر مبنای تصمیم‌گیری او پول باشد قطعا پیشنهاد قطری جای شک و تردید باقی نمی‌گذارد اما اگر بتوان براین بخش از حرف‌های او تکیه کرد که به‌دنبال پیشرفت است بازهم علامت سوال‌ها درمورد تصمیم و آینده او سرجای خود باقی خواهد ماند.