بهره‌گیری از مدیریت استراتژیک در نفت پاسارگاد

گروه بنگاه‌های اقتصادی: معاون بین‌الملل شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) با تقدیر از اقدامات انجام شده در یک سال گذشته در شرکت نفت پاسارگاد تاکید کرد: مجموع اقدامات انجام شده در این مدت سبب شد این بنگاه اقتصادی از یک وضعیت نامطلوب و بدون برنامه به یک وضعیت مطلوب، با برنامه‌های استراتژیک و هدف دار به منظور نیل به آینده‌ای روشن حرکت کند. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت نفت پاسارگاد، دکتر محمد سعیدی در مراسم افتتاح مرکز دیتا سنتر این شرکت، افزود: همه ما به یاد داریم که شرکت نفت پاسارگاد در سال گذشته فروش خوبی نداشت، تنوع مشتریان در این شرکت وجود نداشت، در بخش تولید و توزیع قیر مدیریت درستی اعمال نمی‌شد و در مجموع مدیریت این شرکت وضعیت ناهنجاری داشت.وی خاطرنشان کرد: در دوران مدیریت دکتر دلاویز در این شرکت تنوع مشتریان به سطح قابل قبولی رسید و از انحصار خارج شد و من از کسی نشنیدم که بگوید توانایی خرید قیرپاسارگاد را داشته ولی نتوانسته خرید کند.

سعیدی با اشاره به برگزاری اولین همایش بین‌المللی قیر ایران توسط شرکت نفت پاسارگاد نیز گفت: قبل از برگزاری این همایش وقتی در همایش‌های بین‌المللی شرکت می‌کردیم کمتر کسی تصویر مناسبی از قیر ایران و این بنگاه اقتصادی داشت اما با برگزاری موفق این همایش امروزه این بنگاه اقتصادی برای غالب شرکت‌های مرتبط با فعالیت‌های قیر در دنیا به خوشنامی شناخته می‌شود.وی با اشاره به تلاش مدیریت شرکت نفت پاسارگاد برای تعیین قیمت قیر منطقه، خاطرنشان کرد: همه ما باید به این تلاش کمک کنیم تا ایران بتواند تعیین‌کننده قیمت قیر منطقه باشد و پیرو سایر کشورها مانند بحرین نباشیم.

راه‌اندازی انبار ۶۰۰ هزار بشکه‌ای بندرعباس

همچنین در این مراسم مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد با تشریح اقدامات انجام شده در یک سال گذشته گفت: تیم مدیریتی نفت پاسارگاد در یک‌سال گذشته با تاکید بر سه اصل محوری «شفافیت، سلامت و تکریم» توانسته است به موفقیت‌های ممتازی در عرصه داخلی و بین‌المللی دست یابد که حتی مخالفان به آن معترف هستند.

محسن دلاویز با اشاره به برخی اقدامات انجام شده، افزود: پروژه انبار ۶۰۰هزار بشکه‌ای بندرعباس براساس برنامه زمان‌بندی شده در حال پیشرفت است و فاز اول آن تا پایان سال‌جاری افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه پروژه ساختمان اداری پایانه بندرعباس آماده افتتاح است و پروژه واحد قیرسازی آبادان تا پایان بهمن‌ماه سال‌جاری افتتاح می‌شود، ادامه داد: با ملغی کردن قرار‌داد‌های ترکمنچای، بشکه پرکنی و ورود به این حوزه توانستیم مدیریت این بخش را برعهده بگیریم که باعث افزایش بهره‌وری و ارزش افزوده در این بخش شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در هفته جاری عملیات بشکه‌سازی اراک که در ماه گذشته طراحی، نصب و راه‌اندازی آن انجام شده بود به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد با اشاره به قابلیت های ایران در تولید قیر ادامه داد: رهبری قیمت قیر منطقه حق مسلم ایران است که تا‌کنون نتوانسته ایم به این مهم دست یابیم.