دوهزار و 401میلیارد ریال تسهیلات به مسکن گلستان اختصاص یافت

مدیر کل مسکن و شهرسازی گلستان بااشاره به تسهیلات ارائه شده در بخش مسکن گفت‌: از ۱۰۰هزار میلیارد ریال، تسهیلات توزیع شده در کشور، سهم استان گلستان دو هزار و ۴۰۱میلیارد ریال بوده است. به گزارش «ایرنا»، سید مهدی مهیایی در پنجمین جلسه ستاد مسکن استان اضافه کرد‌: دراین ارتباط بیشترین تسهیلات توسط بانک ملی و کمترین، از سوی بانک رفاه در استان توزیع شده است.

مهیایی با اشاره به اینکه سه نوع تعاونی مسکن کارمندی‌، کارگری و آزاد در استان وجود دارد‌، افزود: تعاونی مسکن اقشار کم درآمد نیز بنام «تعاونی مسکن مهر»، در شهرستان‌های استان در حال تشکیل و عضوگیری است.

وی اضافه کرد: طبق گزارش اداره تعاون ۸۲شرکت تعاونی با ۱۲هزارو ۹۵۶ نفر عضو در استان شناسایی شده‌اند که در قالب تعاونی مسکن کارگری، کارمندی و آزاد فعالیت دارند.

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان گلستان گفت: از این تعداد ۵۶تعاونی فاقد زمین و مابقی دارای زمین هستند.

مدیرکل سازمان مسکن وشهرسازی گلستان نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص تهیه زمین، تشکیل تعاونی‌های مسکن و تسهیلات بانکی اظهار داشت: تاکنون زمین‌های مورد نیاز در شهرستان‌های کلاله‌، آق‌قلا و بندرترکمن تامین شده‌است.

مهیایی اضافه کرد: در شهرستان‌های گرگان و آزادشهر نیز درصدد خریداری زمین برای تهیه مسکن هستیم.

به گفته وی در دیگر شهرستان‌های استان نیز زمین مورد نظر شناسایی شده و به محض تخصیص اعتبار خریداری خواهد شد که پس از انجام مراحل قانونی و صدور سند به تعاونی‌های مسکن برای ساخت‌وساز واگذار می‌شود.

استاندار گلستان نیز در این جلسه با تاکید بر ساماندهی و آموزش شرکت‌های تعاونی مسکن گفت‌: مشکل بسیاری از تعاونی‌های مسکن در استان آشنا نبودن با ضوابط و قوانین این بخش است.

یحیی محمودزاده اظهار کرد: تعاونی‌ها ضمن آموزش و آشنایی با ضوابط و قوانین باید در راستای اجرای مقررات این بخش تلاش کنند. وی همچنین اضافه کرد: سازمان مسکن و شهرسازی در خصوص ساخت‌وسازها، بحث شهرسازی مناسب و زیباسازی را مدنظر داشته باشد، چرا که عدم همگونی ساخت‌وسازها باعث بهم‌ریختگی بافت شهر می‌شود.