صندوق مسکن مهر با هدف تامین مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه در استان کردستان تشکیل شده است.

امیر میمنت، مدیرکل تعاون استان کردستان، درگفت‌و‌گو با «ایلنا»، با بیان مطلب فوق، گفت: ثبت نام صندوق مسکن مهر آغاز شده و در هفته آینده نیز فراخوان عمومی برای ثبت نام افراد واجد شرایط برای این طرح آغاز می‌شود. میمنت آبادی افزود: در این طرح که توسط اداره تعاون، دستگاه‌‏های اجرایی و سازمان مسکن و شهرسازی اجرا می‌شود تاکنون بیش از ۷۰۰هزار نفر در سطح استان ثبت نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: این طرح با اجاره ۹۹ساله زمین و وام ۸۰درصدی ساخت مسکن بوده و افرادی که فاقد هرگونه زمین و خانه باشند و از امتیازات زمین، خانه و وام دستگاه‌‏های دولتی استفاده نکرده، سرپرست خانوار یا متاهل بوده، درآمدی بیش از ۲ برابر حداقل حقوق سال ۸۶ نداشته و حداقل ۵ سال سابقه سکونت در شهر مربوطه را داشته ‌باشند، واجد شرایط طرح مسکن مهر خواهند بود.

مدیرکل تعاون استان کردستان گفت: دولت آمادگی خود را برای تمامی افراد واجد شریط مسکن در قالب تعاونی اعلام کرده و کسانی که واجد شرایط باشند، می‌توانند در تعاونی‌ها ثبت نام کرده و از این طرح استفاده کنند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۴هزار واحد مسکونی توسط ۴۰ شرکت تعاونی مسکن با اعتبار ۱۰میلیارد تومان در حال ساخت است که تا پایان سال ۸۶ بیش از ۴ هزار واحد از این تعداد تحویل متقاضیان خواهد شد.