300هزار واحد مسکونی از بانک مسکن تسهیلات گرفتند

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن گفت: سقف تسهیلات قابل تقسیط برای هر عضو از تعاونی‌های مسکن ۱۰۰میلیون ریال تعیین شده است.

«ابوالقاسم رحیمی انارکی» به «ایرنا» اظهار داشت: دوره تقسیط تسهیلات برای تعاونی‌های مسکن ۱۰ساله است.

وی گفت: اعطای تسهیلات بدون سپرده به تعاونی‌های مسکن و انبوه‌سازان از ابتدای سال جاری بر مبنای نرخ سود ۱۴درصد ارائه شده است. رحیمی انارکی اضافه کرد: کل سپرده‌های جذب شده توسط بانک مسکن طی سال گذشته رشدی به میزان ۴۴درصد را نسبت به سال ۱۳۸۴نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: کل تسهیلات بانک مسکن در سال ۱۳۸۵به رقم ۴۷تریلیون ریال رسید که در مقایسه با سال ۱۳۸۴رشد ۷۴درصدی را نشان می‌دهد.

رحیمی انارکی افزود: سال ۱۳۸۴بانک مسکن ۲۷تریلیون ریال تسهیلات به مشتریان خود پرداخت کرد.

وی خاطرنشان ساخت: طی سال گذشته حدود ۳۰۰هزار واحد مسکونی از سوی این بانک تحت پوشش مالی قرار گرفت.

رحیمی انارکی یادآور شد: دولت از سال ۱۳۸۴طرحی را تحت عنوان آیین‌نامه اعطای تسهیلات به بنگاه‌های زودبازده و کارآفرین مصوب کرد که در سال اول این طرح (۱۳۸۴) بالغ بر ۲۰درصد تسهیلات بدون سپرده شبکه بانکی در اختیار این طرح قرار گرفت.

وی افزود: سال گذشته شبکه بانکی ۳۵درصد از تسهیلات بدون سپرده خود را به‌این طرح اختصاص دادند و انتظار می‌رود در سال جاری نیز ۵۰درصد از تسهیلات بدون سپرده نظام بانکی در اختیار این طرح قرار گیرد.

رحیمی انارکی اضافه کرد: بانک مرکزی سهمیه هر بانک برای تخصیص تسهیلات را مشخص و بانک مسکن به عنوان یک بانک تخصصی سهم خود را در بخش مسکن مصرف می‌کند.

وی گفت: سهمیه بانک مسکن براساس طرح مذکور در چرخه کاری قرار می‌گیرد و با معرفی انبوه‌ساز و تعاونی مسکن به بانک، تسهیلات مربوطه اختصاص می‌یابد.