مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از جمع‌آوری بیلبوردها و پیکره‌های تبلیغاتی سطح شهر و بزرگراه‌ها که به دلیل عدم جانمایی دقیق مشکل ساز شده‌اند، خبر داد. به گزارش خبرگزاری موج، دکتر حجت‌ا... ملاصالحی گفت: از این پس نصب بیلبوردها و پیکره‌های تبلیغاتی در سطح بزرگراه‌ها براساس جانمایی دقیق و با رعایت اصولی همچون عدم ایجاد آلودگی بصری و مشکلات ترافیکی و در راستای استاندارد سازی تبلیغات محیطی شهر تهران صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه براساس طرح جامع شهر تهران در بحث تبلیغات محیطی تغییراتی ایجاد خواهد شد، افزود : این تغییرات در تبلیغات محیطی شامل انجام مطالعات کارشناسی در زمینه جانمایی دقیق پیکره‌های تبلیغاتی در سطح بزرگراه‌ها و اتوبان‌ها، ساماندهی و استاندارد‌سازی آنها از لحاظ شکیل بودن و زیبایی و عدم ایجاد مشکل ترافیکی و همچنین تغییراتی در نحوه واگذاری به شرکت‌های طرف قرارداد خواهد بود. وی با بیان اینکه براساس طرح جامع پیکره‌های تبلیغاتی که از لحاظ شکل بصری و محتوایی مشکل ایجاد کنند به تدریج از بزرگراه‌ها جمع‌آوری خواهند شد، اظهار داشت: همه تابلوها، بیلبوردها و پیکره‌های تبلیغاتی شهر تهران تا اول شهریور ماه از مالکیت افراد حقیقی و حقوقی خارج خواهد شد و پس از آن براساس مطالعات انجام شده آن دسته از پیکره‌های تبلیغاتی که در بزرگراه‌ها و اتوبان‌ها جانمایی دقیق نشده‌اند و از لحاظ بصری و ایجاد ترافیک مشکل‌ساز هستند، جمع‌آوری خواهند شد.

ملاصالحی تصریح کرد : با واگذاری مجدد مالکیت این تابلوها به شهرداری تهران بیلبوردهای تبلیغاتی که به دلیل عدم جانمایی دقیق از لحاظ بصری مشکل ترافیکی ایجاد کرده‌اند، جمع‌آوری خواهند شد.