دومین آزمون کتبی کاردان‌های فنی ساختمان در ۲۷ بهمن‌ماه امسال برگزار شده و آزمون شفاهی آن نیز در اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود. مهندس موذن، رییس کانون کاردان‌های فنی ساختمان استان تهران، در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: آزمون کاردان‌های فنی ساختمان امسال با همکاری سازمان سنجش کشور و نظارت وزارت مسکن و شهرسازی در ۳۰ استان کشور در بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود، در این دوره بیش از ۸هزار نفر متقاضی ثبت‌نام کرده‌اند که تفاوت‌هایی در این آزمون نسبت به آزمون سال گذشته ایجاد شده است و در این آزمون بر صلاحیت و تخصص متقاضیان بیشتر تاکید شده که این شاخصه‌ها در سوالات آزمون‌های کتبی و شفاهی به خوبی نمایان است.

وی افزود: با تشکیل کمیته چهار نفره که مورد تایید سازمان مسکن و شهرسازی هستند، آزمون شفاهی در اردیبهشت‌ماه سال ۸۶ آغاز شده و پس از امتیازدهی هر چهار کارشناس و میانگین‌گیری این امتیازات، به فرد متقاضی پایه یک، دو و سه اختصاص می‌یابد و همین شیوه نیز در آزمون کتبی اعمال می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته ۸۰‌درصد میانگین متقاضیان در آزمون موفق به اخذ پایه‌های یک، دو و سه شدند که در آزمون‌های سال جاری سعی شده بر صلاحیت متقاضیان بیشتر تاکید شود.