تحول در نظام وصول عوارض شهرداری

گروه مسکن: کوچک‌سازی، کاهش تصدی‌گری در حوزه معاونت مالی و اداری و توسعه شهرداری الکترونیک، کاهش هزینه و اصلاح الگوی مصرف با تلاش بیشتری در سال جاری ادامه می‌یابد. حسین محمد پورزرندی، معاون مالی و اداری شهرداری تهران ضمن بیان این مطلب گفت: در سال جاری، مدیریت مناقصات و ارزیابی پیمانکاران و کنترل قراردادهای آنها به منظور کاهش هزینه به صورت مکانیزه صورت می‌گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال جاری کنترل دقیق در تخصیص اعتبارات حقوق و مزایای کلیه کارکنان به ویژه کارکنان خدمات شهری و پیمانکاران پروژه‌های عمرانی افزایش خواهد یافت.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران با اشاره به نامگذاری سال همت مضاعف، کار مضاعف از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: برای اولین بار در کشور حسابرسی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ضرورت مستند کردن اطلاعات در قالب فرم‌ها و کاربرگ‌ها به صورت سیستمی اجرا خواهد شد.

پورزرندی همچنین تصریح کرد: از چهارم اردیبهشت عوارض خودرو از طریق دفاتر الکترونیک قابل پرداخت خواهد بود و پرداخت قبوض انواع عوارض به صورت آنلاین توسط کلیه بانک‌ها صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه یادآور شد: در حال برنامه‌ریزی هستیم که صدور قبض عوارض نوسازی و بهای خدمات مدیریت پسماند در کلیه مناطق، نواحی و دفاتر خدمات الکترونیک امکان‌پذیر شود.