کارنامه مسکن مهراز نگاه وزیر
دنیای‌اقتصاد- نتایج اولیه طرح آمارگیری از قیمت و اجاره مسکن در شهر تهران در بهار سال جاری حاکی از آن است که متوسط قیمت یک متر مربع زیر بنای واحد مسکونی در این مدت دو میلیون تومان بوده است. مرکز آمار ایران با انتشار گزارشی، کمترین قیمت معامله شده را ۵۷۵هزار تومان و بیشترین قیمت را ۹میلیون تومان اعلام کرده است.

خبر آخر
بهار معاملات مسکن به روایت مرکز آمار
گروه مسکن-نتایج اولیه طرح آمارگیری از قیمت و اجاره مسکن در شهر تهران در بهار 87 توسط مرکز آمار ایران اعلام شد.
به گزارش دنیای اقتصاد، بر اساس نتایج این طرح، در میان مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده چهارمیلیون و ۶۹۰هزار تومان مربوط به منطقه ۱ و کمترین آن ۹۹۰‌هزار تومان و مربوط به منطقه ۲۰ بوده است.
همچنین در میان مناطق 22 گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه‌درصد ودیعه پرداختی بابت اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده، 123989 ریال در منطقه 1 و کمترین آن 48272 ریال در منطقه 9 بوده است.
طرح آمارگیری از قیمت و اجاره مسکن در شهر تهران با هدف برآورد متوسط قیمت خرید و فروش قطعی یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی و نیز برآورد متوسط اجاره بهای یک متر مربع زیربنای مسکونی در سطح هر یک از مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در هر یک از فصول سال تهیه می‌شود.