کاهش 18 تا 25 درصدی قیمت مسکن در اصفهان

گروه مسکن- رشد قیمت مسکن در اصفهان به عنوان دومین کلان‌شهر مهم کشور از نفس افتاده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، در سال گذشته (زمان اوج گرانی‌ها) واحد مسکونی در اصفهان به طور متوسط متری ۶۲۵هزار تومان خرید و فروش شده بود. همچنین متوسط قیمت زمین و ساختمان کلنگی در این شهر در سال ۸۶ متری ۵۰۰هزار تومان معامله شده بود. اما طی چند ماه اخیر قیمت زمین و ملک در اصفهان کاهش چشمگیری داشته است.

بررسی گزارش روزنامه‌های محلی اصفهان نشان می‌دهد هم اکنون قیمت مسکن در مناطق مختلف این شهر بین ۱۸ تا ۲۵درصد کاهش پیدا کرده است. همچنین قیمت زمین که در سال گذشته حتی در بعضی مناطق به مرز یک‌میلیون تومان رسیده بود، اکنون به حدود قیمت ۴۰۰هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

اما ساخت‌وساز در اصفهان فعلا رونق دارد. گزارش مسوولان مسکن و ساختمان شهر اصفهان حاکی است در حال حاضر حدود ۱۰هزار واحد مسکونی در اصفهان در حال ساخت است که پروانه صدور نیمی از این واحدها در سال گذشته و مابقی در سه ماه اول امسال صادر شده است.

اصفهان در پروژه مسکن مهر یکی از استان‌های پیشرو است.

ظرفیت برای واگذاری زمین ۹۹ساله معادل ساخت ۱۰۰هزار واحدمسکونی پیش‌بینی شده است که تاکنون به اندازه ۸۰هزار واحد زمین به تعاونی‌ها واگذار شده است.

در اصفهان تاکنون ۲۳۰هزار نفر برای دریافت زمین ۹۹ساله ثبت‌نام کرده‌اند که این تقاضا بیش از دو برابر ظرفیت در نظر گرفته شده است.

گفته می‌شود تاکنون ۲۰هزار نفر دریافت‌کننده زمین ۹۹ساله به مرحله صدور پروانه ساختمانی رسیده‌اند.