معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: برای کاهش قیمت مسکن در کلانشهر تهران، ۱۷درصد از عوارض ساخت و ساز را دریافت نمی‌کنیم.

نصرت‌ا... کاشانی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص راهکارهای ارائه شده از سوی شهرداری تهران برای کاهش قیمت مسکن، گفت: برای اینکه قیمت مسکن را کاهش دهیم، عوارض راه‌پله‌ها را از زیر بنا کم کرده‌ایم و حدود ۱۷درصد از عوارض ساخت و ساز را نیز دریافت نمی‌کنیم. معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که با این راهکارها قیمت مسکن کاهش می‌یابد، افزود: بله. ما به دنبال کاهش قیمت مسکن هستیم و یکی از راه‌هایی که می‌توانستیم برای این کار در نظر گرفته و آن را اجرایی کنیم، کسر راه پله‌ها از زیر بنا بوده است.

کاشانی اظهار داشت: این امر تاثیر خود را بر روی کاهش قیمت مسکن می‌گذارد. وی با اشاره به اینکه عوارض ساخت‌وساز را افزایش نداده‌ایم و همچنان بر مبنای سال‌ گذشته عوارض دریافت می‌کنیم، گفت: همچنین مقداری نیز پیچ و خم‌های پرداخت عوارض را باید کم کنیم تا کارهای مردم راحت‌تر انجام شود.

به اعتقاد معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، عواملی همچون تورم و نقدینگی نیز بر روی بالا رفتن قیمت مسکن تاثیر گذار است.

کاشانی در پاسخ به این پرسش که عده‌ای اعتقاد دارند که شهرداری باعث بالا رفتن قیمت مسکن شده است، گفت: ما حاضریم مناظره کنیم. ما در شهرداری تهران در جهت کاهش قیمت گام برداشته‌ایم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: کمک‌های دیگری همانند بالا بردن تولید و افزایش عرضه برای کاهش قیمت مسکن خواهیم کرد.