فاطمه ابوالحسن‌لو بخش دوم و پایانی

زندگی دانشجویی

فرهنگ مدرسه اسلون مشابه و در جاهایی متمایز با فرهنگ کلی ام‌ای تی می‌باشد و به شدت تحت تاثیر برنامه MBA خود می‌باشد. برنامه آموزشی بر یادگیری عملی که نیازمند اجرای مفاهیم آموخته شده در کلاس بر تنظیمات کسب و کار در دنیای واقعی است، متمرکز شده است. دوره‌های آموزش با استفاده از دو روش مطالعات موردی و آموزش سنتی و کار پروژه‌ای انجام می‌شود.

سطح علمی‌رشته‌ها بسیار سختگیرانه و منطبق بر استانداردهای مدرسه کسب‌وکار در نظر گرفته شده است که تاکید بر استدلال تحلیلی و تجزیه و تحلیل کمی‌دارد. دوره‌ها شامل حسابداری، اقتصاد، کارآفرینی، امور مالی، روابط صنعتی، فناوری اطلاعات، مدیریت، بازاریابی، مدیریت عملیات، رفتار سازمانی، آمار، مدیریت استراتژیک، مدیریت زنجیره تامین و بسیاری زمینه‌های دیگر می‌باشد. دقت علمی، ‌نفوذ قوی در فرهنگ مدرسه دارد.‌ ترم اول، یا هسته آموزشی، سخت‌ترین‌ترم در مدرسه می‌باشد و دانشجویان موظف به یادگیری دروس ذیل می‌باشند:

تجزیه و تحلیل اقتصادی برای تصمیم‌گیری‌های بازرگانی، حسابداری مالی، DMD (داده‌ها، مدل‌ها و تصمیم‌گیری)، فرآیندهای سازمانی و ارتباطات برای مدیران. علاوه بر این، آنها ممکن است یکی از دو درس نظریه امور مالی یا مقدمه‌ای بر بازاریابی را بگذرانند.

در سال ۲۰۰۵، دانشجویان و استادان با همبستگی و با پوشیدن تی‌شرت‌هایی که روی آن نوشته بود: «به خارج از هسته فکر می‌کنم.» در برابر برنامه هسته اعتراض کردند و در سال ۲۰۰۶، دانش‌آموزان کارت خود را در طول چندین هفته و در اعتراض به حجم بالای کارها وارونه به سینه زدند.

درس‌ها با استفاده از نمرات حروفی و در همان مقیاس پنج رتبه‌ای مورد استفاده در سراسر دانشگاه ماساچوست نمره‌دهی می‌شوند. در برنامه‌های تحصیلات تکمیلی، نمره کمتر از ۳ (ب) به دانش‌آموز اجازه فارغ‌التحصیلی نمی‌دهد. بر خلاف بسیاری از دیگر مدارس برجسته کسب‌وکار، مدرسه منطبق بر اصول ام‌ای تی است و هیچ گونه افتخارات علمی‌در جشن فارغ‌التحصیلی ارائه نمی‌دهد. فلسفه این است که افتخار واقعی همان فارغ‌التحصیل از ام‌ای تی است و فارغ‌التحصیلان حلقه مخصوص ام‌ای تی را که به حلقه ماساچوست معروف است به دست می‌کنند و در محافل غیررسمی ‌همدیگر را به نام اسلونی خطاب می‌کنند. جزء اصلی زندگی مدرسه اسلون عملکرد هفته‌ای سی (c-function) می‌باشد که جایگزینی بر عملکرد فرهنگی یا تابع مصرف است.

این مدرسه از نزدیک با برنامه‌های مهندسی، علوم و اقتصاد ام‌ای تی و با دانشگاه ‌هاروارد کار می‌کند و دانشجویان به راحتی می‌توانند در دوره‌های درسی مدرسه کسب و کار‌هاروارد ثبت نام بکنند و علاوه بر موارد فوق مدرسه مدارک دوگانه با همکاری‌هاروارد ارائه می‌دهد.

برنامه‌های تخصصی و مراکز تحقیقاتی

برنامه‌های عمومی‌عبارتند از:

برنامه تمام وقت MBA، برنامه کارشناسی در مدیریت، برنامه دکترا در مدیریت،

برنامه‌های تخصصی: رهبران برای فعالیت‌های جهانی، برنامه نوآوری و رهبری جهانی، برنامه مدیریت طراحی سیستم،‌ کارشناس ارشد مدیریت مطالعات، کارشناسی ارشد امور مالی

برنامه اجرایی MBA

گواهی‌های پیشرفته برای مدیران در مدیریت، نوآوری و فناوری

گواهی اجرایی در صنعت، عملیات و مدیریت زنجیره ارزش

گواهی اجرایی در مدیریت و رهبری

گواهی اجرایی در استراتژی و نوآوری

مراکز پژوهشی، مرکز کارآفرینی، مرکز کسب و کار دیجیتال

مرکز هوش جمعی، آزمایشگاه اطلاعات و سیستم‌های تصمیم‌گیری، مرکز نوآوری بیو پزشکی، مرکز تحقیقات محاسباتی و علم مدیریت، مرکز تحقیقات سیاست انرژی و محیط‌زیست، مرکز تحقیقات سیستم‌های اطلاعاتی، آزمایشگاه مهندسی مالی، مرکز رهبری، مرکز تحقیقات تولید و عملیات، مرکز پویایی سیستم در مدیریت پروژه.

آمار و اطلاعات: اولین حقوق سالانه بعد از فارغ‌التحصیلی: ۱۵۸,۳۵۳ دلار

هزینه دوره: ۱۰۱۰۰۰ دلار

بودجه پیشنهادی سالانه:۸۰۰۰۰ دلار

طول دوره تمام وقت:۲۴ ماه

زمان ثبت نام: پاییز ۲۰۱۱ آخرین مهلت اکتبر

مدارک مورد نیاز: نتایج GMAT، رزومه کاری، نامه‌های کاربردی، مصاحبه، توصیه نامه، ریز نمرات لیسانس

آمار سال ۲۰۱۰

درخواستی:۴۷۸۲

درصد پذیرش: ۱۳ درصد

درصد درخواستی مجدد:۵ درصد

درصد پذیرش افراد مجدد:۹ درصد

افراد مصاحبه شده:۱۷ درصد

افراد قبولی مصاحبه:۱۰۰ درصد

میانگین حقوقی پذیرفته شدگان:۷۵۰۰۰ دلار

پروفایل کلاس

زنان:۳۵ درصد، دانشجوی خارجی:۳۱ درصد، میانگین سوابق: ۶۰ ماه (۳۶ تا ۸۴ ماه)، میانگین سنی:۲۸

کمک‌های مالی

درخواست مالی فقط از طریق اداره مربوطه و در حین فرآیند درخواست باید صورت بگیرد.

درصد درخواستی: ۷۶ درصد

درصد پذیرفته شده: ۷۱ درصد

میانگین پرداختی سالانه: ۶۵ هزار دلار

معیار پذیرش: نیاز مالی و سایر موارد

نمره GMAT

میانگین ۷۲۰ (از ۶۷۰ تا ۷۷۰).