بنیان‌گذار انتشارات امیرکبیر درگذشت

عبدالرحیم جعفری، بنیان‌گذار انتشارات امیرکبیر که از هفته پیش در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان ایرانمهر بستری بود؛ روز گذشته درگذشت.

محمدرضا جعفری پسر عبدالرحیم جعفری درباره وضعیت جسمی این ناشر پیشکسوت به «ایلنا» گفته بود: ایشان حال حاضر حال خوشی ندارند و در آی‌سی‌‌یو به سر می‌برند اما پزشکان معتقدند ممکن است تا آخر هفته از بیمارستان مرخص شوند. با این وجود این ناشر به‌دلیل وخامت وضعیت جسمی؛ روز گذشته در بیمارستان درگذشت. عبدالرحیم جعفری (زاده ۱۲۹۸ در تهران) بنیان‌گذار و مدیر سابق انتشارات امیرکبیر، مهم‌ترین و گسترده‌ترین موسسه خصوصی چاپ و انتشار کتاب در تاریخ ایران و خاورمیانه است.

وی تا سال ۱۳۵۸، دارنده و گرداننده این بنگاه انتشاراتی بود. ازجمله افتخارات او می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: تاسیس بزرگ‌ترین چاپخانه بخش خصوصی در ایران؛ ۳۰ سال خدمت به چاپ و نشر کتاب در موسسه انتشارات امیرکبیر؛ چاپ ۲۸۰۰ عنوان کتاب؛ تاسیس ۱۲ باب کتابفروشی و دارنده لوح تقدیر از دائره‌المعارف بزرگ اسلامی. تشییع پیکر عبدالرحیم جعفری فردا ساعت ۹ صبح از ابتدای خیابان فخر رازی روبه‌روی دانشگاه تهران به سمت بهشت زهرا و مراسم ختم ایشان چهارشنبه ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می‌شود.