کمپانی‌دیزنی وجرج‌کلونی در میان بازندگان

تابستان ۲۰۱۵ در حالی رو به پایان است که یکی از بزرگ‌ترین رکوردها را در طول تاریخ در زمینه درآمد کل ثبت کرده است اما در این میان فیلم‌های پرهزینه‌ای نیز اکران شد که زیان‌های میلیون دلاری را برای استودیوهای فیلمسازی به ارمغان آورد.

به گزارش «ایسنا» گیشه تابستانی سینمای جهان که امسال شاهد نمایش موفق فیلم‌هایی نظیر «دنیای ژوراسیک»، «سریع و خشن۷» و انیمیشن «مینیون‌ها» بود، ناکام‌های بزرگی را نیز به خود دید.از مهم‌ترین ناکامان گیشه تابستانی می‌توان به فیلم «سرزمین فردا» محصول کمپانی دیزنی اشاره کرد که با بودجه ۱۹۰ میلیون دلاری تنها ۲۰۸ میلیون دلار در گیشه جهانی فروخت و انتظار می‌رود کمپانی دیزنی چیزی بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار در ساخت این فیلم که «جرج کلونی» نقش اول آن را برعهده داشته است، زیان کند.

البته کمپانی دیزنی به کمک فروش ۱/ ۴ میلیارد دلاری «انتقام‌جویان: عصر اولترون» و همچنین ۷۰۳ میلیون دلاری انیمیشن «Inside Out» و چند فیلم دیگر که هنوز در اکران جهانی هستند زیان خود را تا حد زیادی جبران کرده است. فیلم «چهار شگفت‌انگیز» محصول کمپانی فاکس از تاریخ هفتم اوت اکران خود را آغاز کرد و انتظار می‌رفت بتواند فروش خوبی را در گیشه تجربه کند، ‌اما این فیلم که با هزینه ۱۲۵ میلیون دلار ساخته شده است کمی بیشتر از ۱۴۶ میلیون دلار فروخته و تاکنون ضرر ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون دلاری را برای کمپانی سازنده به همراه داشته است.

باید منتظر ماند و دید با توجه به عملکرد ضعیف «چهار شگفت‌انگیز» کمپانی فاکس دنباله این فیلم را که برای اکران در ۹ ژوئن ۲۰۱۷ برنامه‌ریزی کرده، خواهد ساخت یا خیر. کمپانی سونی که امسال عملکرد خیلی موفقی نداشته است نیز فیلم کمدی اکشن و علمی - تخیلی «پیکسلز» را در تابستان به سینما آورد و با بودجه ۸۸ میلیون دلاری فیلم تاکنون ۱۸۶۰ میلیون دلار فروخته است و بنابر اعلام متخصصان چیزی حدود ۷۵ میلیون دلار ضرر کرده است اما امیدوار است با آغاز اکران این فیلم در چین‌، بزرگ‌ترین بازار فروش سینمای جهان پس از هالیوود‌، این ضرر و زیان را جبران کند. «مردی از u.n.c.l.e» ازمحصولات کمپانی برادران وارنر را می‌توان یکی دیگر از ناکامان گیشه تابستانی محسوب کرد. این فیلم که از تاریخ ۱۴ اوت اکران شد و هزینه ساخت ۷۵ میلیون دلاری را برای برادران «وارنر» در برداشته است، تاکنون ۷۲ میلیون دلار و کمتر از بودجه ساختش فروش داشته و ضرر ۸۰ میلیون دلاری را برای سازندگان به ارمغان آورده است.