آکادمی ایرانی در تهران
گروه فرهنگ و هنر- پنجمین برنامه آکادمی موسیقی هزار صدا، عصر پنج‌شنبه با استقبال چشمگیر علاقه‌مندان موسیقی پاپ در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد. ایده این برنامه چندی پیش توسط آرش نصیری روزنامه‌نگار حوزه موسیقی شکل گرفت و با اجرای اولین برنامه توانست توجه علاقه‌مندان و منتقدان را جلب کند. در هر برنامه «هزار صدا» سه کارشناس که از چهره‌های برجسته موسیقی ایران به شمار می‌آیند در کنار علاقه‌مندان حضور می‌یابند و به نقد و بررسی آثار خوانندگان جوان می‌پردازند و در پایان برنامه از یک سو کارشناسان خوانندگان برتر را انتخاب می‌کنند و از سویی دیگر تماشاگران با ارسال عدد، خواننده مورد نظر به شماره‌ای که اعلامی می‌شود، نفرات برگزیده را تعیین می‌کنند.
عصر پنج‌شنبه پنجمین برنامه آکادمی هزار صدا در حالی میزبان علاقه‌مندان پر تعدادی بود که سه چهره نام آشنای موسیقی پاپ؛ یعنی ناصر چشم آذر، بابک صحرایی و حمید حامی کارشناسی برنامه را برعهده داشتند. مجری برنامه هم مثل همیشه برعهده آرش نصیری بود.
بهزاد یاری، بامداد، محسن نعمتی، نیما تفرشی، مهران مصدق، ‌هاتف و سعید متینی هفت خواننده‌ای بودند که برای اجرای این هفته انتخاب شده بودند، اما برگ برنده پنجمین آکادمی هزار صدا حضور یک خواننده ۱۱ ساله روی صحنه بود که باعث شد تماشاگران ذوق زده شوند. مهرشاد حیدری خواننده ۱۱ ساله‌ای از بابل بود. در اواسط برنامه آرش نصیری از نوجوان ۱۱ ساله خواست تا به روی استیج بیاید و برای حضار اجرای زنده داشته باشد. حمید حامی که از این حرکت متعجب شده بود به سمت نوجوان ۱۱ ساله رفت و با او خوش و بشی دوستانه کرد که بسیار مورد توجه قرار گرفت. سپس خواننده نوجوان قطعه «حس می‌کنم تو رو» از مهدی یغمایی را اجرا کرد. در ادامه گیتارش را در دست گرفت و بار دیگر سالن را به وجد آورد. این بار قطعه‌ای از حمید حامی را خواند که در اواسط اجرایش، حامی نیز با وی همخوانی می‌کرد. به درخواست حاضران این خواننده نوجوان قطعه‌ای دیگر را نیز اجرا کرد. «سوگند» از کارهای محبوب حامی توسط مهرشاد اجرا شد که باز هم حامی در میانه‌های قطعه با وی همخوانی می‌کرد. این حرکت حامی بارها با تشویق حضار رو به رو شد و پس از اجرای این سه قطعه، ناصر چشم‌آذر و بابک صحرایی نیز استعداد این نوجوان را ستودند. آکادمی هزار صدا دو میهمان ویژه هم داشت: اولی جاوید عسگری خواننده خوش صدای موسیقی پاپ - کلاسیک بود که به مناسبت تولد استاد محمد نوری دعوت شده بود تا در این برنامه شرکت کند. دومین میهمان ویژه برنامه که در پایان روی صحنه رفت هومن جاوید خواننده موفق آلبوم «شاه ماهی » بود که قطعاتی را برای مخاطبان اجرا کرد.
در این برنامه نیما تفرشی و سعید متینی به عنوان نفر اول، محسن نعمتی نفر دوم و ‌هاتف به عنوان نفر سوم از سوی کارشناسان معرفی شدند و از سوی تماشاگران هم سعید متینی به عنوان نفر اول، محسن نعمتی نفر دوم و نیما تفرشی به عنوان نفر سوم انتخاب شدند.

آکادمی ایرانی در تهران