«زیبایی بزرگ» بهترین فیلم سال اروپا شد
فیلم «زیبایی بزرگ» به کارگردانی پائولو سورنتینو با دریافت چهار جایزه برنده بزرگ بیست و ششمین دوره جوایز فیلم اروپا نام گرفت. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برندگان جوایز فیلم اروپا که از آن به عنوان معادل اروپایی جوایز اسکار یاد می‌شود، شنبه شب در مراسمی در برلین معرفی شدند.
«زیبایی بزرگ» ساخته پائولو سورنتینو فیلمساز ایتالیایی در چهار بخش بهترین فیلم، کارگردان، بازیگر (تونی سرویلو) و تدوینگر (کریستیانو تراوالیولی) پیروز شد.
این فیلم که به نمایندگی از ایتالیا در بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار ۲۰۱۴ رقابت می‌کند، نوعی بزرگداشت جلال و شکوه شهر رم در میان رخوت این روزهای ایتالیاست.
سرویلو در این فیلم نقش نویسنده‌ای سالخورده به نام جپ گامباردلا را بازی می‌کند. او به لطف رمان معروفی که ۴۰ سال پیش نوشته همیشه مطرح بوده و اکنون در ۶۵ سالگی زندگی یکنواختی دارد. در همان حال که جپ به این فکر می‌کند که نوشتن را از نو آغاز کند، شیوه زندگی لذت‌جویانه و ثروت خود را زیر سوال می‌برد. «زیبایی بزرگ» اولین بار در دنیا ماه مه پیش در بخش رسمی جشنواره کن به نمایش درآمد و اخیرا در جشنواره تورنتو هم روی پرده رفت. سورنتینو سال ۲۰۰۸ برای فیلم «ستاره» درباره جولیو آندروتی نخست وزیر پیشین ایتالیا جایزه هیات داوران جشنواره کن را دریافت کرد.