وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیروز 12 مرداد آیین‌نامه مربوط به قانون سخت و زیان آور بودن حرفه خبرنگاری را برای اجرا به معاونت مطبوعاتی ابلاغ کرد که بر اساس آن خبرنگاران با داشتن 20 سال سابقه و پرداخت حق بیمه، بازنشست خواهند شد.
مهدی شجاعی، مدیرعامل صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان در این باره به خبرگزاری مهر گفت: آقای حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیروز (۱۲ مرداد) آیین‌نامه مربوط به سخت و زیان‌آور بودن حرفه خبرنگاری را برای اجرا به معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی این وزارتخانه ابلاغ کرد.
مدیرعامل صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان با بیان اینکه این قانون وجود داشت، اما در اجرا دچار مشکلاتی بود که این مشکلات برطرف شده است، اطمینان داد: الان که این قانون برای اجرا ابلاغ شده است، آخرین مانع اجرای قانون سخت و زیان‌آور بودن حرفه خبرنگاری هم برداشته شد و بر اساس آن، خبرنگاران با داشتن ۲۰ سال سابقه و پرداخت حق بیمه، بازنشست خواهند شد.
شجاعی اضافه کرد: موانع متعددی در راستای بهره مندی خبرنگاران از قانون مشاغل سخت و زیان آور وجود داشت که آخرین مانع آن مشخص نبودن مصادیق حرفه خبرنگاری بود که خوشبختانه این مانع هم برداشته شد. به گفته مدیرعامل صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان، آیین‌نامه اجرایی حرفه خبرنگاری در جلسه روز دوشنبه هفته گذشته شورای معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسیده بود و برای اجرا، تنها نیازمند ابلاغ به معاونت مطبوعاتی بود.