«اشتباه شاه» مخدوش در «تجارت فردا» 56
شماره 56 هفته‌نامه «تجارت فردا» با تصویری مخدوش از شاه مخلوع و تیتر چشم‌نوازی که دو کلمه «اشتباه شاه» را با شکلی نوآورانه روی جلد آورده است، روی کیوسک روزنامه‌فروشی‌ها آمد. جریان این تیتر و این عکس به سخنان وزیر امور اقتصادی و دارایی دکتر علی طیب‌نیا بازمی‌گردد که هفته قبل گفته بود در دولت احمدی‌نژاد اشتباه شاه تکرار شد.
منظور وزیر اقتصاد از این اشتباه رویکرد هم سوی محمود احمدی‌نژاد و محمدرضا شاه مخلوع در رفتاری است که با درآمدهای بالای نفتی در هر دو دوران داشتند. این موضوع دستمایه پرونده‌ای است درباره بدترین اشتباه اقتصادی محمدرضا پهلوی و در گفت‌وگویی که از علینقی علیخانی وزیر اقتصاد شاه در همین شماره چاپ شده، از قول او آمده است که شاه فریفته درآمدهای نفتی شد. در همین رابطه معاون وزیر اقتصاد شاه هم گفته بود: نفت، شاه را دیکتاتور کرد.
در این شماره همچنین گفت‌وگویی هم با محسن هاشمی درباره اقتصاد شهر با عنوان «شهر رانت» انجام شده است. مصاحبه جالبی هم در این شماره به چاپ رسیده با «آلبرتو آلسینا» نفر اول اقتصاد سیاسی دنیا درباه بحث روز اقتصاد ایران؛ یعنی استقلال بانک مرکزی ایران که تیتر این گفت‌وگو هست: امر و نهی به بانک مرکزی ممنوع. مطلبی هم در این شماره به چاپ رسیده است که به کسری بودجه دولت یازدهم و مقایسه آن با شروع به کار دولت اوباما در دوره دوم ریاست‌جمهوری‌اش می‌پردازد. دوره‌ای که به پرتگاه مالی ایالات متحده شهرت یافت.
این شماره با قیمت ۵۰۰۰ تومان روی کیوسک روزنامه‌فروشی‌هاست.