گزارش «اقتصادنیوز» از بازار دلار؛

بازار دلار در آستانه هجوم خریداران/ مرز مهم درهم برای قیمت دلار چند است؟/ پیش بینی قیمت دلار امروز 24 اردیبهشت 1403

کدخبر: ۶۴۶۴۱۴
اقتصادنیوز: فعالان بازار معتقدند که مرز ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان برای درهم مهم است و درصورتی‌که زیر این مرز برود احتمال تداوم نوسان کاهشی دلار محتمل است.
بازار دلار در آستانه هجوم خریداران/ مرز مهم درهم برای قیمت دلار چند است؟/  پیش بینی قیمت دلار امروز 24 اردیبهشت 1403

به گزارش اقتصادنیوز، نگاهی به کارنامه نرخ ارز در دومین روز هفته جاری حکایت از نوسان کاهشی قیمت دلار و درهم دارد. بر اساس آنچه که شواهد نشان می‌دهد قیمت دلار هرات روز یکشنبه را در ۵۹ هزار و ۹۸۰ تومان شروع شد و در نیمه اول با کاهش به مرز حمایت ۵۹ هزار و ۷۰۰ تومان رسید. همچنین در ادامه و در نیمه دوم قیمت دلار هرات با کاهش بیشتر در ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان بسته شد.

البته شیب نزولی قیمت دلار هرات در پشت خط بیشتر شد و بر اساس ادعای معامله‌گران اسکناس آمریکایی در بازار مذکور به سمت کف کانال ۵۹ هزار تومان حرکت کرد. از سوی دیگر قیمت درهم امارات در ۱۶ هزار و ۳۹۰ تومان و در زیر مرز مهم خودش بازگشایی شد و با کاهش به ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان رسید.

فعالان بازار در خصوص هرات معتقدند که حمایت مهم دلار محدوده ۵۹ هزار و ۲۰۰ تومان است که اگر از دست برود احتمال عقب‌نشینی اسکناس آمریکایی به کانال ۵۸ هزار تومان قوی خواهد شد. بر اساس گزارش اقتصادنیوز، برخی هم مدعی بودند هدف دلار محدوده ۵۷ هزار تومان است. در غیر این صورت دلار هرات در روز دوشنبه در محدوده ۵۹ هزار و ۲۰۰ تومان تا محدوده ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان نوسان خواهد کرد.

به عقیده تحلیلگران اقتصادی بازار می‌تواند در کف ۵۹ هزار تومان یک استراحت و اصلاح کاهش داشته باشد. باتجربه‌های بازار هم به بازارساز توصیه می‌کنند افت بیشتر دلار خریدار را به بازار می‌آورد. آن‌ها معتقدند تزریق بیشتر، قیمت را برای خریدار مناسب می‌کند.

در شرایط کنونی مرز ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان برای درهم مهم است و درصورتی‌که زیر این مرز برود احتمال تداوم نوسان کاهشی دلار محتمل است. بااین‌حال اگر درهم مرز یاد شده را حفظ کند قدرت جناح کاهشی تا حدودی تعدیل خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی