مدیرکل نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم فجر فرصت مناسبی برای اطلاع‌رسانی رسانه‌ها پدید می‌آورد؛ زیرا رسانه‌ها می‌توانند نقطه وصل سینماگران، مردم و جامعه باشند. به گزارش ایسنا علیرضا سجادپور در گفت‌وگویی بیان کرد: امسال به علت برنامه‌ریزی‌هایی که شده است و زمان‌بندی منظمی که دبیر سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر درنظر گرفته و شورای سیاست‌گذاری نیز کاملا با آنان موافق است، طبیعی است که بخشی از این فیلم‌ها که شانس رسیدن به جشنواره را دارند اما حضور آنها قطعی مشخص نیست، ممکن است جشنواره را از دست بدهند.

وی ادامه داد: جدول امسال باید جدول منظمی باشد و کمترین تغییرات ممکن در آن اتفاق بیفتد. با این کار ممکن است بعضی فیلم‌ها که شانس حضور در جشنواره را دارند به زمان موردنظر نرسند و حضور در جشنواره را از دست بدهند. البته فیلم‌هایی که نتوانند در موعد مقرر آماده شوند چیز زیادی از دست نمی‌دهند، چون می‌توانند برای شرکت در جشنواره فیلم فجر سال آینده آماده شوند.

سجادپور همچنین از رسانه‌ها خواستار پرهیز از جناح‌گرایی شد و افزود: رسانه‌ها از نگاه سیاسی پرهیز کنند در غیر این صورت به وظیفه اصلی خود خیانت کرده‌اند.