وداع با بانوی مهر زیر باران

کامران خاشع، فرزند توران مهرزاد، نیز که در خارج از ایران به سر می‌برد، در پیامی عنوان کرد: همه روح و روانم در مراسم است اما به دلیل کسالت نتوانستم در مراسم شرکت کنم. همه شما را که به این مراسم آمده‌اید در آغوش می‌گیرم و بر شانه شما زار می‌زنم. رادیو خانه اول مادرم بود. فرزند توران مهرزاد افزود: از شما که باعث شدید مادرم با احترام به خانه ابدی‌اش رهسپار شود سپاسگزار خواهم بود. قدر حضور همه شما مهمانان را که در این سرما به دل ما گرما بخشیدید می‌دانم. محسن سوهانی، رئیس مرکز هنرهای نمایشی رادیو، هم در ادامه مراسم در سخنانی گفت: آن چیز که رادیو را متمایز می‌کند خانواده بودن و مهر و محبت است و من جلوه زیبای این مهر را در خانم نجف‌زاده دیدم که چگونه با مهر در کنار خانم مهرزاد بودند. او افزود: این را در مرحله اول به خودم و بعد آنها که تصمیم‌گیر هستند می‌گویم؛ اگر کشوری بخواهد پیشرفت کند و اگر سازمان صدا‌و‌سیما بخواهد تحول داشته باشد باید قدر هنرمندان و بزرگانش را بداند. ارگ تاریخی رادیو یکی از زمینه‌های فرهنگ‌ساز در شئون فرهنگی است و خوشحالم که خادم این مکان هستم.

مهین فردنوا، از دیگر هنرمندان رادیو، در سخنانی گفت: ایشان به معنای واقعی کلمه مادر ما بودند. مهربانی، سخاوت و بخشش ایشان هیچ‌وقت فراموش نمی‌شود؛ بخشنده بودند از هر نظر. دست مریزاد و آفرین بر شهین نجف‌زاده، مرحبا بر او که مثل یک دختر کنارش بود. قدر هم را بدانیم و کنار هم باشیم. فریدون اسماعیلی، بازیگر و از دوستان نزدیک توران مهرزاد، نیز با بغض توضیح داد: وقتی مقابل میکروفن می‌نشست کسی را نمی‌شناخت، قرا و حراف صحبت می‌کرد ولی حالا نمی‌توانم چیزی بگویم. در مکتب این عزیزان رشد کردم و هرچه داشتم در حد لیاقتی که داشتم، توانستم عرضه کنم و دینم را ادا کردم.

کامران ملکی، بازیگر و کارگردان، نیز در ادامه مراسم گفت: حرفی ندارم در جمع بزرگان بزنم. من زاده رادیو هستم و پدر من از اولین‌های رادیو بود که اینجا را به راه انداختند. او همیشه می‌گفت رادیو خانه همه ماست. کامران خاشع گفت رادیو خانواده اول توران مهرزاد بود، اما باید گفت رادیو و اهالی آن خانواده اول مهرزاد بودند. او دختری نداشت اما شهین‌دخت نجف‌زاده دختر او بود. شهین‌دخت نجف‌زاده در پایان این مراسم گفت: سپاسگزارم که در زیر این باران آمدید. از مدیران رادیو که ثابت کردند از خانواده ما هستند تشکر می‌کنم. پیکر توران مهرزاد در قطعه هنرمندان در کنار سرور پاک‌نشان، گوینده فقید رادیو که ۲۶ خردادماه سال گذشته بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفته بود، به خاک سپرده شد.