پیروزی در مسابقه بی‌رقیب

این فیلم در فاصله بین جمعه تا یکشنبه در مجموع ۷۰میلیون دلار در چین فروخت که آن را در فاصله زیادی با دیگر اکران‌های جدید چینی و همچنین هالیوودی از جمله «ترانسفورمرها: ظهور جانوران» و فیلم سینمایی «فِلش» قرار می‌دهد. انیمیشن «اِلنمنتال» نیز با فروش ۸/ ۴۹میلیون دلاری که ۳/ ۳۱میلیون دلار آن از محل اکران در چهل کشور دیگر حاصل شد، دومین فیلم پرفروش سینمای جهان در یک هفته اخیر بوده است. فیلم سینمایی «گمشده در ستارگان» اقتباسی چینی از یک فیلم روسی در سال ۱۹۹۰ به نام «دامی برای مرد تنها» است که خود از نمایشنامه‌ای نوشته رابرت توماس اقتباس شده است. این فیلم داستان زنی را روایت می‌کند که در سفری خارج از کشور با شوهرش ناپدید می‌شود و به طور مرموزی، در لحظه‌ای که جست‌وجو برای او تمام می‌شود، دوباره ظاهر می‌شود. اما مرد قبول نمی‌کند که او همان زن است و معتقد است که او یک شیاد است.

فیلم‌نامه این اقتباس توسط چن سیچنگ (نویسنده سری فیلم‌های کارآگاه محله چینی‌ها) نوشته شده و کارگردانی آن به صورت مشترک بر عهده یو شیانگ و کوی روئی بوده است. ژو ییلونگ، نی نی، جانیس من و دو جیانگ بازیگران این فیلم هستند. سینمای چین تا این جای سال ۲۰۲۳ به فروش ۵۲/ ۳میلیون دلار در گیشه دست یافته که در مقایسه با آمار مشابه سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته، اما در مقایسه با آمار پیش از آغاز همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۱۹، ۱۸درصد کاهش داشته است. گیشه سینمای چین در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال گذشته آن با افت ۳۶درصدی مواجه شد و به اندکی بیش از ۳۰میلیارد یوان (۳۵/ ۴میلیارد دلار) رسید و بار دیگر عنوان بزرگ‌ترین بازار سینمایی جهان را به آمریکا واگذار کرد.

چین برای بیشتر از یک دهه منتهی به سال ۲۰۱۹ در حال رشد بود و با پشت سر گذاشتن ژاپن به دومین بازار بزرگ سینمای جهان تبدیل شد.  در سال ۲۰۲۰ و دوباره در سال ۲۰۲۱، به دلیل خروج سریع‌تر از شرایط کرونایی، صنعت سینمای چین از آمریکای شمالی پیشی گرفت و بزرگ‌ترین بازار سینمایی جهان نام گرفت. رقابت بازارهای جهانی فیلم پس از دوران کرونا فروکش کرد زیرا چین نتوانست به خوبی این بحران را از سر بگذراند. اما حالا با پایان کرونا چینی‌ها درصدد هستند که بزرگ‌ترین بازار فیلم‌  را در کشورشان رقم بزنند.