اولین دستپخت پس از جدایی

 سروش صحت در دهه ۷۰ در آثار مهران مدیری حضور پیدا کرد و به شهرت رسید و با کارگردانی مجموعه «چارخونه» رسما وارد عرصه سریال‌سازی شد. او در سال ۹۰ با کارگردانی سریال «ساختمان پزشکان» گام بلند خودش را برداشت و توانست طیف وسیعی از مخاطبان را با خود همراه کند. موفقیت او در سریال‌های «شمعدونی»، «پژمان» و «لیسانسه‌ها» هم تکرار شد و نامش را به عنوان یک سریال‌ساز موفق به تثبیت رساند. حتی «لیسانسه‌ها» به دلیل محبوبیت بین مخاطبان، به فصل‌های دوم و سوم هم رسید. در دهه ۹۰ سروش صحت مجری برنامه «کتاب‌باز» شد و باز هم توانست برنامه قابل‌قبولی را روانه آنتن کند. شاید «کتاب‌باز» اولین برنامه‌ای بود که توانست تا حدود زیادی مخاطبان عام را با کتاب آشتی بدهد و حتی در فروش برخی کتاب‌ها در بازار نشر ایران تاثیر بگذارد.

سروش صحت در مصاحبه‌ با ایسنا گفته بود که او و تیمش آنقدر دلبسته این برنامه شده‌اند که دلشان می‌خواهد مادام‌العمر ادامه داشته باشد. این دلبستگی اما دوام چندانی نداشت. عید فطر سال ۱۴۰۰ پس از پخش آخرین قسمت از فصل پنجم «کتاب‌باز» حرف‌و‌حدیث‌های فراوانی به وجود آمد و چندی بعد شایعه‌ها به حقیقت پیوست. آن موقع قرار بود مقدمات جلسات و اتاق فکر برای تولید فصل جدید «کتاب‌باز» آغاز شود که تلویزیون اعلام کرد این برنامه فعلا متوقف خواهد شد. مدیر شبکه نسیم همان زمان به ایسنا گفته بود «کتاب‌باز» مجموعه‌ای از عناصر را دارد و مجری هم یکی از آن عناصر است. پیمان جبلی، رئیس صداوسیما، هم درباره کنارگذاشتن سروش صحت گفته بود: «تهیه‌کننده این برنامه در فصل قبل و در دوره‌ای پیش از اینکه من رئیس صداوسیما باشم برنامه‌اش تمام شده بود. من وقتی آمدم مطلع شدم. حالا هم تهیه‌کننده، مدیر گروه و مدیر شبکه تصمیم خواهند گرفت که فصل جدید را چگونه شروع کنند.»

حالا حدود دو سال پس از آن تصمیم قرار است اولین تجربه سریال‌سازی سروش صحت در شبکه خانگی از امروز در معرض تماشا قرار بگیرد. پیش از او ایرج طهماسب، مرضیه برومند، مهران مدیری و حسن فتحی هم همین راه را رفتند. فیلمنامه سریال «مگه تموم عمر چند تا بهاره؟» را سروش صحت و ایمان صفایی نوشته‌اند و علی مصفا، قدرت‌الله ایزدی (رشید)، کاظم سیاحی، آناهیتا افشار، مجید یوسفی، گیلدا ویشکی و بیژن بنفشه‌خواه هم بازیگران این مجموعه هستند. داستان این سریال درباره زندگی آرام اعضای خانواده ربانی است که با ورود ناخواسته یک مار، پیدا شدن یک نسخه خطی نفیس و یک حفره اسرارآمیز دچار تحولاتی می‌شود ...