ارکستر سمفونیک دولتی شهر استانبول علی رهبری آهنگساز و رهبر بین‌المللی ایرانی را برای اجرای کنسرت افتتاحیه فصل هنری این شهر دعوت کرده است. به گفته رهبری این کنسرت از مهم‌ترین کنسرت‌های فصل هنری به شمار می‌آید و این هنرمند با پشت‌سر گذاشتن بیش از ۲۵ سال همکاری مستمر با این مجموعه در کنسرت پیش رو حضور پیدا خواهد کرد. در این کنسرت که روز جمعه ۱۵ مهرماه در مرکز فرهنگی آتاتورک و در سالن اُپرای استانبول برگزار خواهد شد، آثاری از جمال رشید ری، چایکوفسکی و دوژاک اجرا خواهد شد. این در حالی است که کریل تروسو، سولیست نامدار ویولن اهل روسیه، به عنوان سولیست حضور دارد.

 

غزل شاکری در موسیقی‌نمایش «هفت خان اسفندیار» به تهیه‌‌کنندگی و کارگردانی حسین پارسایی نقش «کتایون» را ایفا می‌کند.«هفت‌خان اسفندیار» برداشتی آزاد از شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی به قلم محمدرضا کوهستانی و محصول سازمان هنری‌رسانه‌ای اوج است که با مشارکت بنیاد فرهنگی‌هنری رودکی پاییز سال جاری در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

 

«درخت خاموش» به کارگردانی فایسال سویسال و تهیه‌کنندگی علی نوری اسکویی تولید مشترک ایران و ترکیه ۲۱امین جایزه خود را از جوایز فیلم سن‌دیگو تابستان ۲۰۲۲ دریافت کرد. این رویداد هر سال در چهار فصل در شهر سن‌دیگوی آمریکا برگزار می‌شود و در ادامه بهترین‌های هر فصل در رویداد سالانه با هم رقابت می‌کنند. «درخت خاموش» در رویداد تابستانی جوایز فیلم سن‌دیگو موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم بلند در همه ژانرها شد.

 

سعید حسنلو پس از سه سال دوری از مدیوم تئاتر، دومین نمایش خود را با عنوان «سوم ماه می» از ۲۰ شهریور در سالن ناظرزاده تماشاخانه‌ ایرانشهر به صحنه می‌برد.در خلاصه داستان این نمایش آمده است: دو دوست، دو رفیق و همکار. یکی آمریکایی و دیگری آلمانی... سال ١٩٣٩... هیتلر به قدرت می‌رسد و رابطه این دو تغییر می‌کند. فاطیما ‌بهارمست، پاشا رستمی، وحید ‌منتظری، روژین ‌صدرزاده، توحید نوروزی، مجتبی ‌پیرزاده، فرانک ‌کلانتر، سهیل ‌ساعی، مهناز کرباسچیان، امیر ‌نوروزی، الهه ‌افشاری، اشکان ‌دلاوری و مینا ‌زرنانی بازیگران نمایش «سوم ماه می» هستند.

 

نرگس آبیار داور دو جشنواره بین‌المللی سینمایی «مذهب امروز» در ایتالیا و جشنواره سینمایی کازان در روسیه شد. بیست و پنجمین دوره جشنواره «مذهب امروز» از ۱۴ تا ۱۹ سپتامبر (۲۳ الی ۲۸ شهریور) در شهر ترنتوی ایتالیا برگزار می‌شود. در این جشنواره ۱۷ فیلم سینمایی و همچنین مستند بلند و کوتاه شرکت دارند. آثار راه‌یافته به بخش مسابقه از کشورهای ایران، برزیل، مراکش، بلغارستان، نپال، مالزی، چین، ایتالیا، هند و … هستند. در هجدهمین دوره جشنواره سینمای «کازان» فیلم‌هایی از کشورهای ایران، آلمان-لبنان، سریلانکا، روسیه، هند، ترکیه، قزاقستان، بنگلادش و مصر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. این رویداد سینمایی ۷ تا ۱۱ سپتامبر (۱۶ تا ۲۰ شهریورماه) در شهر کازان مرکز جمهوری تاتارستان روسیه برگزار می‌شود.