دنیای اقتصاد: فیلم‌های در حال اکران برای مخاطبان جذابیت چندانی ندارد. این را از سرگیجه نمودار فروش در طول چند هفته گذشته می‌توان حدس زد. رقابت شانه به شانه دو فیلم کمدی پرفروش؛ «ساعت ۵ عصر» و «اکسیدان» و نوسان جالب توجه فروش آنها در این مدت نشان می‌دهد که رضایت چندانی از این دو فیلم وجود ندارد. اضافه شدن دیگر فیلم‌های اجتماعی هم نتوانسته کمک چندان به فروش کند. این دو فیلم کمدی از چند هفته قبل با رقابت جدی و دنباله‌داری که داشتند هربار بخشی از مخاطبان سینماها را به سالن‌ها کشاندند؛ اما گویا نارضایتی از هر دو فیلم باعث شده تا موج مخاطبان هر هفته به سمت یکی از آنها مایل باشد و هیچ‌کدام از آنها نتوانند گوی سبقت را در چند هفته پی در پی بربایند. در این گزارش مروری بر فروش هفتگی فیلم‌ها در بازار سینمای ایران خواهیم داشت. فقط نکته جالب توجه آنکه مجموع فروش هفتگی فیلم‌ها در هفته گذشته چهار میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان بود و این رقم در این هفته به۲میلیارد و۷۴۷میلیون تومان رسیده است. از چهارشنبه هفته قبل فیلم «تابستان داغ» به جمع فیلم‌های در حال اکران پیوست. این فیلم که در جشنواره سی وپنجم فیلم فجر با استقبال برخی از منتقدان و رسانه‌ها مواجه شده بود در دو روز اول اکران خود نتوانست رکورد قابل توجهی ثبت کند.

تابستان داغ

«تابستان داغ» ساخته ابراهیم ایرج‌زاد در مدت۲ روز ۹۰ میلیون تومان فروش را تجربه کرد. پریناز ایزدیار، على مصفا، مینا ساداتى، یسنا میرطهماسب، مانیا علیجانى و صابر ابر بازیگران اصلى «تابستان داغ» هستند. در خلاصه داستان فیلم آمده است: نسرین قصد طلاق از همسرش را دارد؛ اما نمی‌تواند دختر شش ساله‌اش را از او بگیرد. زندگی‌اش را جمع کرده بی‌اطلاع شوهر به گوشه‌ای از شهر پناه می‌برد. او برای گذران زندگی مشغول کار در مهدکودک بیمارستانی می‌شود و مجبور است دخترش را در خانه تنها بگذارد که شوهرش آنها را پیدا می‌کند...

اکسیدان

فیلم حامد محمدی موفق شد، طی مدت ۸۰ روز ۹ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان فروش را تجربه کند. در خلاصه داستان آن آمده: اصلان اگر می‌دانست گرفتن ویزا این‌همه دردسر دارد، اصلا عاشق نمی‌شد. جواد عزتی، امیر جعفری، شبنم مقدمی، شقایق دهقان، رضا بهبودی، لیندا کیانی و علی استادی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فصل نرگس

دومین ساخته نگار آذربایجانی در مقام کارگردان طی مدت ۲۳ روز موفق به فروش ۲۰۰ میلیون تومانی شده است. «فصل نرگس» در ژانر اجتماعی با نگاهی انسان دوستانه، قصه‌ای امید بخش را به شیوه‌ای متفاوت روایت می‌کند. یکتا ناصر، ریما رامین فر، امیر آقایی، پژمان بازغی، شایسته ایرانی، محمدرضا هدایتی، صالح میرزاآقایی، شیرین اسماعیلی، شبنم گودرزی و گوهر خیراندیش ترکیب بازیگران فیلم «فصل نرگس» را تشکیل می‌دهند.

سارا و ‌آیدا

آخرین ساخته مازیار میری طی ۲۳ روز تاکنون یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم روایت دوستی سارا و آیداست که براثر یک اتفاق تبدیل به فاجعه‌ای غیرقابل‌جبران می‌شود. در این فیلم که فیلم‌نامه آن را امیر عربی نوشته، غزل شاکری، پگاه آهنگرانی، سعید چنگیزیان و شیرین یزدان بخش به ایفای نقش پرداخته‌اند.

نهنگ عنبر، سلکشن رویا

فیلم رکوردشکن سامان مقدم در مدت ۱۱۴ روز اکران تاکنون توانسته است ۲۱ میلیارد و۸۰ میلیون تومان فروش داشته باشد. در این فیلم رضا عطاران، مهناز افشار، ویشکا آسایش، حسام نواب صفوى، امیرحسین آرمان، سیروس گرجستانى، رضا ناجی و على قربان زاده به‌عنوان بازیگران اصلی در کنار شهلا ریاحى، کتایون امیرابراهیمی، محسن قاضی مرادى، اسدالله یکتا و احمدرضا اسعدى به ایفای نقش می‌پردازند.

رگ خواب

فیلم حمید نعمت‌الله که هفته پایانی خود را سپری می‌کند توانست طی مدت ۶۹ روز ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان فروش داشته باشد. «رگ خواب» را معصومه بیات نوشته و حمید نعمت‌الله آن را کارگردانی کرده و در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت سه سیمرغ بلورین جشنواره برای بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین جلوه‌های ویژه میدانی و بهترین عکس شد. در این فیلم لیلا حاتمی، کورش تهامی، حمیدرضا آذرنگ و الهام کردا به ایفای نقش پرداخته‌اند و قصه درباره یک زن است، زنی که زندگی‌اش به انتها رسیده اما او تلاش می‌کند تا سرفصلی دوباره برای زندگی خود فراهم کند.

گذر موقت

فیلم افشین هاشمی در ۳۰ روز موفق به فروش ۲۱۰ میلیون تومانی شده است. در این فیلم اسماعیل محرابی، مسعود کرامتی، پانته آ بهرام، شقایق دهقان، شقایق فراهانی و شبنم فرشاد جو به ایفای نقش می‌پردازند و داستان آن نیز درباره دو پیرمرد است که در شبی تاریک، تصمیمی مفرح می‌گیرند.

بیست و یک روز بعد

«بیست و یک روز بعد» ساخته محمدرضا خردمندان طی ۳۰ روز تاکنون موفق به فروش ۸۱۰ میلیون تومانی شده است. این فیلم برگزیده جشنواره فیلم کودک ونوجوان اصفهان بوده است و در آن ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ، امیرحسین صدیق، مهدی قربانی، جلال فاطمی و رضا استادی به ایفای نقش می‌پردازند و قصه فیلم ملودرامی است از قصه‌ زندگی نوجوانی به نام مرتضی.

ساعت 5 عصر

اولین ساخته سینمایی مهران مدیری طی مدت ۴۱ روز موفق به فروش ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی شده است. قصه «ساعت ۵ عصر» روایت کننده مشکلاتی است که برای همه ما در تهران پیش می‌آید؛ ولی چون به آنها عادت کرده‌ایم و همواره با آنها زندگی می‌کنیم، دیگر از دیدن آنها شوکه نمی‌شویم، از بیرون دیدن و اغراق در آن می‌تواند ما را متوجه اطرافمان کند. در «ساعت ۵ عصر» سیامک انصاری، آزاده صمدی، امیر جعفری، پانته‌آ سیروس و... حضور دارند. همچنین «ماه در جنگل» ساخته سیامک شایقی در سال ۹۴، طی مدت ۹ روز ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروش را تجربه کرده است و زادبوم ساخته ابوالحسن داوودی نیز طی مدت ۲۳ روز موفق به فروش ۴۰۰ میلیون تومانی شده است.

نوسان فروش در بازارسینما

نوسان فروش در بازارسینما

نوسان فروش در بازارسینما

نوسان فروش در بازارسینما