گروه صنعت و معدن: معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از سرمایه‌گذاری ۷۸۳ میلیون دلاری سرمایه‌گذاران خارجی در شهرک‌ها ونواحی صنعتی تا پایان سال ۹۲خبرداد. به گزارش روابط عمومی و بین‌‌الملل، غلامرضا سلیمانی یکی از برنامه‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را ایجاد شهرک‌های صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی و ایجاد زون‌هایی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به منظور ترغیب سرمایه‌گذاران خارجی به حضور در این مناطق عنوان کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۲۱ استان کشور میزبان فعالان اقتصادی خارجی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی بوده و برای بیش از ۱۱هزار نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران حضور سرمایه‌گذاران خارجی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را در ایجاد فضای رقابتی و تبادل تکنولوژی روز دنیا موثر برشمرد و افزود: هم اکنون تعداد ۱۱۲ سرمایه‌گذار خارجی در شهرک‌ها ونواحی صنعتی حضور داشته که بخش عمده‌ای از آنها در استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و قزوین فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه توافقات اخیر هسته‌ای فضای مناسبی برای ورود فعالان اقتصادی خارجی فراهم کرده است، گفت: افزایش اشتغال، توسعه صادرات و انتقال تکنولوژی از جمله دستاوردهای سرمایه‌گذاری خارجی در کشور بوده که در این راستا سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تمهیدات مناسبی در نظر گرفته است. سلیمانی میزان سرمایه‌گذاری واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور تا پایان سال ۹۲ را بیش از ۴۴۲ هزار و ۸۸۲ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در حال حاضر حدود۳۱ هزار و ۳۵۳ واحد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور به بهره‌برداری رسیده‌اند.