معاون وزیر صنایع ومعادن و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: ۹۵درصد بنگاه‌های اقتصادی کشور را واحدهای اقتصادی کوچک تشکیل می‌دهند.

«محمدرضا نوتاش» دیروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان، به خدمات ارائه شده در جهت توانمندسازی صنایع کوچک در کشور اشاره کرد و افزود: یک‌هزار و ۵۰۰طرح امکان سنجی نیز درسایت این سازمان جهت هدایت و راهنمایی سرمایه‌گذاران قرار گرفته است. وی، مجموع تسهیلات اختصاص یافته به بنگاه‌های اقتصادی کوچک، زودبازده و کارآفرین را در سال‌جاری ۱۵۰هزار میلیارد ریال ذکر کرد و اظهارداشت: امسال همچنین ۱۵۰هزار میلیارد ریال برای بنگاه‌های اقتصادی متوسط و بزرگ و ۱۵۰هزار میلیارد ریال تسهیلات نیز برای صنعت ساختمان اختصاص یافته است.

وی، به‌روند توسعه و گسترش شهرک‌های صنعتی کشور اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون ۴۰شهرک صنعتی تخصصی در مناطق مختلف کشور فعالیت دارند که از این تعداد شش شهرک مخصوص بسته‌بندی و فناوری آب آشامیدنی است.

معاون وزیر صنایع و معادن با بیان اینکه در تمامی شهرستان‌های کشور شهرک و یا نواحی صنعتی ایجاد شده است، اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان برنامه چهارم توسعه، در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها، مجتمع‌های فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌افزاری نیز راه‌اندازی خواهدشد.

نوتاش گفت: این مجتمع‌ها پس‌از احداث به واحدهای خصوصی واگذار خواهد شد، استفاده از توانایی هم‌افزایی واحدهای مستقر را از مزایای ایجاد این مجتمع‌ها بیان کرد.

در این مراسم با معرفی «محمدعلی احمدیان» به‌عنوان مدیرعامل جدید شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان از خدمات «جهانگیر شریعت‌پناهی» مدیرعامل قبلی این شرکت تقدیر شد.