گروه صنعت و معدن- رییس کار گروه نفت، گاز و پتروشیمی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) می‌گوید: در بخش پتروشیمی فعالیت‌هایی که با بخش خصوصی پیش بینی شده بود، گاهی به دلیل کمبود بودجه به کندی پیش می‌رود؛ اما در حال حاضر تفاهم‌نامه‌ای بین ایدرو و شرکت ملی پتروشیمی به عنوان دو سازمان توسعه‌ای در حال امضا است که براساس آن تمام نیازهای مورد درخواست حوزه‌های مختلف پتروشیمی که به ایدرو ارجاع می‌شوند، با توجه به تفاهم‌نامه و فرصت‌های قانونی انجام می‌شود. «مهرداد صباغی» اظهار داشت: در نظر داریم اجرای این تفاهم نامه را پس از امضا با جدیت دنبال کنیم؛ زیرا کارگروه ویژه‌ای در آن پیش‌بینی شده و بر مبنای آن همکاری مشترک زمینه توسعه این صنعت فراهم می شود.

وی در خصوص برنامه‌های کارگروه نفت، گاز و پتروشیمی ایدرو نیز گفت: یکی از برنامه‌های این کارگروه تهیه سند بالادستی صنعت گاز و پتروشیمی است که با معرفی اعضای کارگروه و تشکیل جلسات اولیه، این سند را آماده خواهیم کرد.

«صباغی» ادامه داد: برنامه این کارگروه امضای تفاهم‌نامه‌های بلند مدت با شرکت ملی پتروشیمی است تا ایدرو نیازهای همه حوزه‌های صنعتی پتروشیمی را تامین کند.

وی افزود: یکی از اهداف اصلی کارگروه، تحقق قانون حداکثر استفاده از توان داخلی است که در خصوص آن نظارت خوبی در مجموعه سازمان گسترش وجود دارد و عملا این سازمان مسوولیت نانوشته این قانون را به عهده گرفته است.

وی تصریح کرد: حتی اگر شرکت‌های تابع ایدرو به بخش‌خصوصی واگذار شوند، ایدرو وظیفه ملی خود را در زمینه حفاظت از منافع ملی در حوزه تولید داخل فراموش نمی‌کند و تمام شرکت‌های خصوصی را از این جهت مورد حمایت قرار می‌دهد.