شانا- سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برای بهبود شرایط تولید مجتمع‌های پتروشیمی ماهشهر اقدام به توسعه زیرساخت‌ها در این منطقه کرده است. مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: یکی از مهم‌ترین این اقدام‌ها، طرح‌های انتقال گاز در ماهشهر است که با اجرای آن ۵/۱۴ میلیون متر مکعب گاز به پتروشیمی فجر می‌رود تا سرویس‌های جانبی دیگر مجتمع‌ها تامین ‌شود.

«علی یزدانی» ادامه داد: در مرحله نخست، ظرفیت انتقال این طرح ۳۰۰ هزار متر مکعب گاز در ساعت است که امیدواریم در مرحله دوم به ۶۰۰ هزار متر مکعب در ساعت برسد که البته این طرح جزو برنامه‌ها و پروژه‌های دو ساله سازمان است.

وی پروژه انتقال آب از کوت امیر اهواز به منطقه ماهشهر را یکی دیگر از طرح‌های زیربنایی این سازمان عنوان کرد و افزود: این طرح که اجرای آن از چند سال پیش شروع شده است، با اعتباری افزون بر ۱۸۰ میلیارد تومان در حال اتمام است و با بهره‌برداری از آن تامین آب مورد نیاز مجتمع‌ها با سهولت بیشتری انجام می‌شود.

یزدانی یادآوری کرد: ساخت اسکله شماره ۲ برای صدور محصولات مایع پتروشیمی نیز یکی دیگر از طرح‌های در دست اجرای سازمان است که پیش‌بینی شده تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.