1350 شرکت از 31 کشور جهان در جست‌وجوی فرصت‌های نفتی

۱۳۵۰ شرکت از ۳۱ کشور در نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز تهران

«دنیای اقتصاد» به منظور تشریح بخشی از توانمندی‌های داخلی ویژه‌نامه‌های اختصاصی برای این نمایشگاه منتشر می‌کند

بزرگ‌ترین گردهمایی شرکت‌های نفتی در خاورمیانه امروز در نمایشگاه بین‌المللی تهران برپا می‌شود.

تهران از امروز به مدت ۵ روز میزبان ۱۳۵۵ شرکت نفتی داخلی وخارجی از چهار گوشه جهان است تا برخی از مهم‌ترین دستاوردهای بخش‌های پایین دستی و بالا دستی صنعت نفت را به نمایش بگذارند.

پانزدهمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی که بزرگترین رویداد نمایشگاهی در ایران و خاورمیانه محسوب می‌شود، فرصتی برای بازشناسی توانمندی‌ها و ارزیابی سطح توان تکنولوژیک شرکت‌های داخلی و خارجی صاحب فناوری است. این نمایشگاه بستری برای تبادل اطلاعات میان مدیران و شرکت‌ها و آگاهی از نیازهای تجاری بازار و عقد قراردادهای مهم این حوزه است. این نمایشگاه زمینه‌ای را برای معرفی بسته‌های فناوری‌های نوین از سوی شرکت‌های دانش بنیان به بخش‌های کارفرمایی صنعت نفت فراهم ساخته است.

از سویی در این گردهمایی بزرگ، بسیاری از پیمانکاران با حضور چشمگیر خود توانمندی اجرایی و کارآیی مدیریت خود را به نمایش گذاشته‌اند. در این رویداد بزرگ، شرکت‌کنندگان ترجیح می‌دهند برنامه‌های جاری و آتی خود را برای بازدیدکنندگان تشریح کنند. جدای از اینها حضور پرشمار شرکت‌های خارجی در شرایطی که کشورهای صنعتی بر طبل تحریم‌های نفتی علیه ایران می‌کوبند، میزان بی‌اثر بودن این سیاست‌های بازدارنده در برابر توسعه صنعت نفت ایران را نشان می‌دهد.

افزون بر این، نمایشگاه صنعت نفت ایران فرصتی برای آشنایی افراد جامعه با صنعتی است که حدود یک صد سال از تولد آن در کشور می‌گذرد و تاکنون سهم بسیار مهمی در گذران حیات اقتصاد کشور داشته است.

حسین پرسان مدیر پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی می‌گوید: شرکت‌های صاحب‌نام بین‌المللی در بخش‌های بالا دستی و پایین دستی صنعت نفت حضور چشمگیر داشته و تولیدکنندگان، صادرکنندگان، پیمانکاران، سازندگان، مهندسین مشاور داخلی در این رویداد بین‌المللی در فضایی بالغ بر ۷۳۰۰۰ متر مربع توانایی‌های خود را به نمایش گذاشته‌اند. در واقع این نمایشگاه نمایش توانمندی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران و پاسخ صریح و روشن به درماندگی و ناکامی معدودی از کشورهای سلطه‌گر است که توهم تحریم را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه تخصصی توسط دانشگاه‌های معتبر داخلی، مراکز پژوهشی، شرکت‌های دانش بنیان، پارک‌های فناوری و حضور مخترعان و نوآوران جوان با هدف تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه از برگزاری چندین همایش تخصصی پیرامون جلب مشارکت سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، چگونگی استفاده بهینه از منابع نفت و زمینه‌های توسعه کسب و کار در صنعت گاز خبر داد.

پرسان کشورهای اتریش، اسپانیا، اوکراین، امارات متحده عربی، انگلیس، ایتالیا، آلمان، برزیل، بلژیک، تایلند، تایوان، چک، چین، دانمارک، روسیه، رومانی، ژاپن، سنگاپور، سوئد، سوئیس، عربستان سعودی، عمان، فرانسه، فنلاند، کانادا، کره جنوبی، مکزیک، نروژ، ویتنام، هلند و هندوستان را با ۴۳۵ شرکت بین‌المللی از جمله کشورهای حاضر در این نمایشگاه معرفی کرد. «دنیای اقتصاد» به منظور تشریح بخشی از توانمندی‌ها و دستاوردهای شرکت‌های داخلی، ویژه‌نامه اختصاصی این نمایشگاه را در چند شماره منتشر می‌کند که اولین شماره آن در سراسر کشور و نمایشگاه مزبور توزیع شده است.